Изцяло новият конкурент на E-класала ще получи плъгин и EV версии през 2023 г.
Седмото поколение BMW Серия 5 ще се появи след седем години в средата на 2023 г. и неговият наследник ще бъде коренно трансформиран, както технологично, така и стилистично, като част от прехода на BMW към производител на електрически автомобили.
Най-вече Серия 5 ще последва своите братя и сестри X3 и Серия 4, като ще бъде предложена с избор от хибридни и изцяло електрически задвижвания без вредни емисиив в съответствие с амбицията на BMW да продава 7 млн. хибридни и чисто електрически автомобили в края на 2030 г. Докато новата Серия 5 започне да се продава през 2023 г., BMW Group ще предлага 12 изцяло електрифицирани модели в световен мащаб, включително EV версиите на кросоувъра X1 и Серия 7, както и изцяло електрическа версия на Серия 3 се подготвя като събрат на i4.
Следващата Серия 5, която предлага по-остър дизайн отпред и по-строга линия на покрива от актуалния автомобил, ще се позиционира на върха на еволюираната версия на модулната архитектура (CLAR), използвана от всички настоящи модели на BMW, с изключение на i3, Серия1, Серия 2 Gran Coupé и Серия 2 Active Tourer. Съвместима с мек хибрид, plug-in хибридни и изцяло електрически задвижвания, както и задно задвижване и двойно продаване, платформата CLAR подкрепя стратегията на BMW за диверсификация на портфолиото в навечерието на всички електрически.
Серията 5 ще бъде един от последните изцяло нови модели на BMW, лансирани преди компанията да започне „третата фаза“ на своя електрически преход през 2025 г.
С кодово име G60, новата Серия 5 може да бъде актуализирана по време на жизнения си цикъл, за да бъде в крак с новата ера на Мюнхен. Въпреки това, когато автомобилът бъде пуснат през 2023 г., стратегията на BMW „Сила на избор“ ще продължи да действа (продължение на първоначалната програма „Project i“, по която бяха пуснати i8 и i3), при което всеки модел в гамата се предлага с двигатели с вътрешно горене, хибридни и електрически задвижвания.
За тази цел автомобилът ще запази до голяма степен четири- и шестцилиндровите бензинови и дизелови двигатели на актуалния , както и разширен избор от plug-in хибридни системи, съсредоточени върху 2,0-литров или 3,0-литров бензинов агрегат. По-малко сигурно е оцеляването на 4,4-литровия V8, задвижващ M550i xDrive. Неговият бензинов битурбо двигател N63 датира от първото поколение на X6, лансиран през 2008 г., така че няма да бъде силен кандидат за скъпи модификации, които да бъдат съвместими с новите разпоредби за емисиите Euro 7.
Една от възможностите за наследника на M550i е усъвършенстваната версия 545e PHEV със задвижване на четирите колела, която включва 3,0-литров шестцилиндров редови двигател и електромотор със 107 к.с., монтиран в скоростната кутия за сумарна мощност 388 к.с.и 442 Нм.
Шефът на разработката на BMW Клаус Фрьолих вече каза, че няма да има изцяло електрически М автомобили до 2025 г. „Дотогава ще имаме нормално атмосферни , турбо и хибридно задвижване PHEV , които доставят това, което искаме да постигнем“, посочи той, предлагайки чисто електрическите задвижващи агрегати и платформи остават твърде тежки, за да съответстват на динамичните показатели на днешните М автомобили.
M5 PHEV може да използва електрическа система, след като се появи в предстоящия SUV X8 M, която включва битурбо V8 на M подразделението и електромотор S63 с 200 к.с. за комбинирана мощност от порядъка на750 к.с. В M5 това почти със сигурност ще се окаже достатъчно значителен скок (около 134 к.с.), за да компенсира теглото на хибридно задвижване.
Ако M5 все пак получи такава система, тя все още оставя място в горната част на гамата от Серия 5 за още по-мощен изцяло електрически вариант, базиран на новото i5. Платформата CLAR може да побере до три електрически двигателя - два на задния мост и един отпред - с комбинирана мощност от 800 к.с. Това би направило дори много по-тежкия i5 M, способен да изпревари актуалното M5 Competition с 616 к.с. по права линия.
Фрьолих също така очаква, че лесно конфигурираната система за контрол на сцеплението на EV означава, че пъргавината и отзивчивостта могат да бъдат на ниво. „Контролът може да бъде 100% по-бърз от този на М4 днес, така че е лесно да имаме по-отзивчив автомобил“, казва той. "Ако исками дрифт режим , който се плъзга до 5 или 10 градуса - дори 45 - тогава е лесно."
Остава да видим дали BMW ще предложи толкова мощен пътен автомобил. Porsche Taycan Turbo S има максимална мощност от 751 к.с.- дори тогава само за няколко секунди и е един от най-бързо ускоряващите се автомобили в продажба днес.
По-надолу по скалата, стандартният i5 ще бъде маркиран от Серия 5 в обичайния стил на BMW EV със затъмнена радиаторна решетка, дизайн на джантите по поръчка и, въз основа на фините разлики между два наскоро забелязани прототипа, дизайн по задната част. I5 е много вероятно да заимства гамата на новия i4, което означава потенциално избор на задно и задвижване на четирите колела, с мощности, вариращи от 335 к.с. в началното i5 eDrive40 до 536 к.с. в двумоторен M50 модел xDrive. Батерията на i4 с 80,7 кВтч, за която се твърди, че е с 30% по-плътна мощност от по-малкия i3, с 42,2 кВтч елемент, също вероятно ще се появи, осигурявайки WLTP обхват от близо 560 км в топ изпълнението.