Оригиналният модел е произвеждан в завода в Цвикау от 1957 г., а производството му е спряно през 1991 г.
Полски механик изненада аудиторията със своята интересна работа. Той е доработил купения преди 14 години седан Trabant 601. Запаленият специалист се занимава с този автомобил доста отдавна. Първоначално той е сменил оригиналния мотор на емблематичната пластмасова кола с друг двигател от VW с работен обем 1,1 литра. По-късно на легендарното возило е монтирал двулитров двигател от хечбека Volkswagen Golf GTI. Но с това майсторът от Полша не спира да усъвършенства любимеца си.
Седанът Trabant 601 е известен с малкото си тегло, защото в структурата на каросерията широко е използвана пластмаса. След всички трикове масата на автомобила вече е увеличена от 615 до 1120 кг.
Старият седан сега се задвижва от четирицилиндров турбо двигател 1,8 (същият е монтиран в Audi TT). Полският му собственик е увеличил стандартната мощност от 225 к.с. до 270 конски сили". От Audi TT източногерманският Trabant е взел назаем още задвижването на четирите колела и спирачната система. Освен това "колекционерският автомобил" получава ABS и електронна система за стабилност. В крайна сметка динамичните характеристики наистина са достойни - легендарният Trabant ускорява от нула до 100 км/ч за 4,5 секунди.