Промените в законодателството са част от отговора на ЕС на дизеловия скандал
Европейският съюз предложи днес въвеждане на по-строги тестове на разхода на гориво и емисиите на въглероден диоксид от края на следващата година, за да бъдат изключени вратички при изпитанията .
Проектът на ЕС, който ще бъде представен пред Европейския парламент и лидерите на страните членки на ЕС, предвижда по-строги процедури за изпитване на новите автомобили от септември 2017 г. и за всички превозни средства година по-късно.
Промените в законодателството са част от отговора на ЕС на дизеловия скандал, предизвикан от Volkswagen Group през септември миналата, когато бе установе , че немският концерн е използвал софтуер, който фалшифицира тестовете на данните на NOx в САЩ
"Това е много важна стъпка, с която трябва да бъде възстановено доверието", заяви европейският комисар по климата Мигел Ариас Кането.
Освен това Комисията очаква да публикува по-късно този месец нови стандарти на CO2 и разход на гориво за периода след 2020 г. С предложената нова методика на тестване регулаторът ще даде по-добри инструменти на полицията за осъществяване на контрол.
До 2015 Европейската комисия изискваше от производителите да гарантират, че автомобилите отделят не повече от 130 грама CO2 средно на километър средно. А до 2021 г. този показател трябва да падне средно до 95 грама на километър, с пределни стойности на емисиите, основаващи се на масата на автомобила.
Целта на ЕС е да намали несъответствието между показателите на вредните емисии на автомобилите в лабораторни изпитвания и тези в реални пътни условия.