Европейската организация за оценка на нови автомобили Euro NCAP публикува първите резултати от тестовете на електронните програми за стабилност.
Всички 40 модела, които са участвали в първия етап от програмата на EuroNCAP, са преминали теста, но към два от тях има забележки - Subaru Impreza и Alfa Romeo MiTo.
Критиката към японския модел е, че системата може да се деактивира случайно, без водачът да разбeрe, тъй като бутонът за изключването й попада в обсега на неговото коляно. При MiTo проблемът е, че когато DNA превключвателят е на режим Dynamic, автомобилът не покрива нормите на теста.
Тестовата постановка включва двойна смяна на лентата при скорост от 50 мили в час (80 км/ч), като за управлението е отговарял робот. Крайните резултати сочат, че при автомобили с ESP вероятността за фатален инцидент е с 25% по-ниска спрямо тези, които не са оборудвани със системата.