Европейската комисия иска да постигне спад от 15% до 2025 г. и намаляване с 30% до 2030 г.
След „дизелгейт”, който от септември 2015 г. разтърсва автомобилната индустрия, се появява нов екологичен скандал? Във всеки случай е това, което Европейската комисия публикува в своя доклад.
Този път производителите не са обвинени, че са намалили своите емисии (в случая с CO2), а напротив, са ги ... напомпали. Според доклада на Комисията целта на тези марки (не се споменават имена) е да повлияе на решенията за определяне на стандартите за емисиите на CO2, които ще бъдат задължителни за разхода на гориво през 2025 г. или през 2030 г., като се започне със задължително високо базово ниво. Целта на Комисията е да постигне спад от 15% до 2025 г. и намаляване с 30% до 2030 г. от настоящите нива на емисиите.
Производителите биха се възползвали от прехода към новия екологичен стандарт WLTP (който автоматично води до увеличаване на измерените емисии на CO2), което ще направи задачата много трудна. Според независими измервания, извършени от Комисията, обаче "има наистина несъответствия между декларираните и измерените стойности".
Що се отнася до производителите, те отричат обвиненията: Volkswagen, BMW или PSA не съобщават изкуствено надуване на данните, като подчертават , че такава политика би била проблематична по отношение на клиентите (нивото на CO2 в много европейски страни е база за определяне на данъците, а във Франция е екологичен малус).
Дали Европейската комисия ще разкрие имената на заподозрените компании производители? Трябва да ги разберем знаем много бързо ...