Най-достъпният модел на предприятието АВТОВАЗ ще се сглобява не в Толиати, а в дъщерното предприятие в Ижевск.
Lada Granta Liftback ще се появи в продажба в Русия още през това лято. Двуобемната версия в семейството на Granta е била планирана в гамата още от самото начало. Целта е била седанът да се причисли към класическото семейство на модела, а литбекът да е насочен към тези които до момента са шофирали Самара. Подобно решение по отношение на каросерийния вариант е подходящо за клиентите по две причини – от една страна няма пазарно стълкновение с хечбека в моделната гама на Kalina, а от друга клиентите получават достатъчно голям багажен обем.
Боравейки внимателно с оскъдния бюджет инженерите и дизайнерите все пак са успели да направят множество изменения при превръщането на триобемната каросерия в двуобемна. Оригиналната предна броня с черни вложки прави автомобила визуално по-широк – нещо което не е излишно предвид факта че това е модел с много голям просвет и високо разположен салон. С подобен дизайнерски елемент скоро ще се сдобие и седанът, разбира се с изключение на Granta в базовата версия Стандарт, която ще си остане в небоядисана броня. Във върховото ниво на оборудване в огледалата ще има мигачи както в Приора.
На фона на преработената задна част малцина ще обърнат внимание на задните врати на лифтбека. При тях линията под стъклата е издигната с 12 мм а горната линия е снижена с 8 мм. Профилът е по-динамичен доколкото „динамичен“ може да бъде автомобил с толкова малки и като общ размер и като пропорция спрямо каросерията гуми. Освен това въпросната динамика е за сметка на намаляването на височината над пътниците на втория ред седалки.
Във версията Стандарт автомобилът се оборудва с окачването от предишното поколение на Kalina и разполага с по-„дълго“ предавателно число на кормилното управление предвид факта че последното е без усилвател. Във версията Норма на разположение вече е електрически усилвател на кормилното управление с по-„къса“ рейка, променена настройка на окачването и повече шумоизолация. При варианта Лукс окачването е по-твърдо, а шумоизолацията е още по-ефективна. Задвижването се осъществява от четирицилиндров двигател с работен обем от 1,6 литра, разположен напречно отпред, с мощност от 98 к.с. при 5600 об./мин и въртящ момент от 145 Нм при 4000 об./мин. Теглото на автомобила е от 1025 до 1085 кг в зависимост от версията, максималната скорст 173 км/ч, а средният разход на гориво – 7,0 л/100 км.
Както споменахме, моделът няма да се сглобява в Толиати, а само в завода в Ижевск. Последният който многократно сменя собствеността, беше пред фалит и за известен период от време дори собственост на Сбербанк на която дължеше пари, в момента е собственост на държавната корпорация Ростехнологии. През 70-те и 80-те години той произвеждаше на базата на Москвич 412 единствения в Съветския Съюз автомобил са каросерия лифтбек ИЖ 2715. След 1990 година от стъпелите му излизаха различни стари модели които се сглобяваха на базата на съглашения с Lada и Kia, а по време на кризата дори бе пред фалит. През 2011 година активите му бяха закупени от руската фирма „Обединена Автомобилна Група“, която от своя страна след това става собственост на ОАО АВТОВАЗ и по тази линия получи финансова инжекция от концерна Renault-Nissan за инвестиции в производство.