Ferrari показа в Пекин следващата версия на HY-KERS програмата, предназначена за автомобилите на италианската компания със средноразположен двигател. Първият модел, който ще се възползва от хибридния силов тракт, вероятно ще бъде новият Enzo.
HY-KERS 2012, както е наречена условно системата, използва 12-цилиндров двигател с вътрешно горене, комбиниран с електрически мотор и скоростна кутия с два съединителя. Към тях е добавен спомагателен електродвигател, предназначен за периферните на основния ДВГ системи, като и самите батерии, които „могат да бъдат позиционирани съобразно свободното място и окончателната конфигурация на дадения модел”.
С тази конфигурация Ferrari ще запази мощността на своите мотори и дори може да я увеличи, като същевременно намали драстично нивата на вредните емисии, за да се вмести в новите изисквания по отношение на отделяните газове.
Подготовката й е отнела приблизително две години, след като още през 2010 г. в Женева дебютира първата й версия, предназначена обаче за модели с предноразположен двигател. Ако първоначалният вариант на HY-KERS позволява намаляване на вредните емисии с 30%, то HY-KERS 2012 достига 40% и се доближава до зададената още в началото на проекта цел от 1 кВт допълнителна мощност за един килограм екстра тегло.
KERS програмата на Ferrari във Формула 1 е фундаментална за „проектирането, инженеринга и конструирането на иновативния електрически мотор, който се използва, за да бъдат оптимизирани динамичните характеристики на автомобила, главно по отношение управлението на въртящия момент, контрола над сцеплението и разпределението на спирачното усилие”, се казва още в съобщението на италианците.
Водещият електродвигател използва единия съединител на скоростната кутия, за да осъществи връзката с единия от двата основни вала, като по този начин се гарантира плавната и мигновена работа на системата. При спиране той функционира като генератор и кинетичната енергия от обратния въртящ момент се използва за зареждане на батериите. За мениджмънта на цялата хибридна система, както и на периферните устройства като сервото за кормилната уредба, спирачките, климатика и т.н., отговаря новият електронен блок, който също е заимстван от Формула 1.
С HY-KERS 2012 завършва експерименталната фаза на проекта. В рамките на следващите няколко месеца инженерите на Ferrari ще започнат развойната дейност по интегрирането на системата в новите модели на компанията.