Ferrari La Ferrari отпразнува своя дебют на Женевското автомобилно изложение.
2013 е годината на новия хипер мощенспортен автомобил, който ще се появи на пазара като наследник на легендарното Ferrari Enzo Ferrari.
Наследникът на легендарното Ferrari Enzo Ferrari разполага със задвижване, което отговаря на класата му. Сърцето на автомобила V12 двигател с обем 6,2 литра, който осигурява 800 конски сили и максимален въртящ момент 900 Нм. Ferrari La Ferrari отговори на предизвикателствата на днешното време с ниски емисии CO2 - това е постигнато не без участието на новия електромотор, който подпомага ДВГ с допълнителна мощност от 163 к.с. и този начин общата мощност достигна 963 к.с. Цялата тази мощ се отдава на задните колела през седемстепенна трансмисия с два съединителя.
Ferrari La Ferrari: наследникът на Enzo
Наред с оптимизираното тегло на автомобила (със своите 1365 кг той е на същото ниво като Enzo), Ferrari Ferrari La догонва своите връстници по отношение на ускорението. Автомобилът прави спринт от нула до 100 км/ч за под 3 секунди, скорост от 200 км/ч се достига след 7 секунди, скоростомерът забива 300 км/ч само за 15 секунди, а максималната скорост е над 350 км/ч. Именно с това спортно постижение новият суперспортен автомобил подби с 5 секунди (1:20 мин.) необходимото време на Enzo за обиколка на пистата във Fiorano – което е 3 секунди по-бързо от това F12 Berlinetta. Благодарение на керамичната спирачна система се гарантира и адекватно отрицателно ускорение. Само 115 метра са необходими на Ferrari La Ferrari, за да спре при движение със скорост от 200 км/ч. Гумите са с размери 265/30 на предната ос и 345/30 на задната.
Разбира се, новото Ferrari La Ferrari си има своята цена. Без данъците италианците ще искат 1 млн. евро. При това разхода на гориво на този супер атлет играе много по-малка роля. За кратко време забравяме за екологията при 330 гр. CO2 на км, разходът от 13,9 литра на 100 километра, това кара собственика само да вдига рамене.
Ексклузивен дизайн за състезатели с изключително високи постижения
Визуално новото Ferrari La Ferrari е като самостоятелен модел с типичния знак на Ferrari. Класният състезател със своите вертикално отварящи се врати и подсиления капак на двигателя се извисява над дизайна на своя предшественик. Отпред доминира огромната радиаторна решетка, а предните гледащи навъсено светлини осигуряват ненадминат престиж. Късият преден надвес, позиционираната напред в черно кабина на пътника, както и поставените отстрани мощни въздуховоди, определят страничния облик на автомобила. Задната част на Ferrari Ferrari La е изтеглена почти хоризонтално и се влива в малък спойлер, ограден с кръгли светлини. Разбира се, задният капак позволява видимост към V12.
През годините 2002-2004 Ferrari Enzo Ferrari се произведе в серия от 399 екземпляра с шестлитров V12 с 660 к.с. Още преди началото на производството, моделът вече беше разпродаден. На тази база по-късно беше конструиран Ferrari FXX с 800 к.с. за използване по състезателни писти. Наследникът на Ferrari Enzo с индекс F150 също ще да бъде лимитиран - серията ще се състои от 499 екземпляра.