Досега Mansory предлагаше в гамата си пакет за Portofino, сега тунерът пуска друг за модернизираната версия Portofino M – със значително пораснала мощност.
Неотдавна Ferrari представи версията Spider на новата Roma. Предстоящата поява на спортния автомобил с текстилен гюрук означава за Portofino M, че кариерата на кабриолета с твърд сгъваем покрив е към своя край. Въпреки това малко преди залеза Mansory пуска тунинг пакет за Portofino M, който впечатлява както визуално, така и технически.
Нека започнем с промените в дизайна. Ferrari получава бодикит, изработен от много модерния в момента материал "forged carbon" (кован карбон), който се състои от множество отделни компоненти. В предната част виждаме изтеглен нагоре в средата сплитер, който завършва с моделирано крило отстрани и е допълнен от още два въздушни дефлектора. Отворите за въздух в престилката са с нови ръбове. Капакът на двигателя вече има по-големи въздухоотводи; Mansory е преработил и тези в предните калници.
Сгъваем покрив от "кован карбон“
За да намали теглото, Mansory заменя стандартния метален покрив на Ferrari Portofino M с аналог, изработен от "кован карбон". В задната част на праговете има малки крилца, които се борят за внимание върху страничните части, точно както модифицираните корпуси на страничните огледала и дръжките на вратите, изработени от "кован карбон". В задната част има нов спойлер в края на капака на багажника, карбонови бленди за светлините и вложка за престилката, включваща дифузор. За визуално открояване всяка от частите на автомобила на снимката има жълта подчертаваща линия.
В Mansory не са си губили времето напразно и при тунинга на двигателя. Мощността на 3,9-литровия битурбо V8 се увеличава от 620 на 800 к.с. В същото време максималният въртящ момент нараства от 760 на 950 нютонметра. Тунерът постига допълнителната мощност чрез дълбоко модифицирана електроника на двигателя и собствена изпускателна система с нов низходящ тръбопровод и 200-клетъчен спортен катализатор, както и два черни двойни ауспуха. По отношение на динамиката това означава, че автомобилът вече ускорява от нула до 100 км/ч за 2,9 вместо за 3,45 секунди; максималната скорост е повишена от над 320 км/ч на 335 км/ч.
Големи колела с широки гуми
По отношение на страничната динамика Ferrari Portofino M може да спечели много от новите си колела. За кабриолета със сгъваем покрив Mansory предвижда новоразработени и ковани джанти от типа YT.5 или VN.5 с размери 9x21 цола отпред и 11,5x22 цола отзад. Съответните размери на гумите са 245/30 ZR21 и 305/25 ZR22.
Интериорът на Ferrari е облицован с мека кожа, която възпроизвежда цветовата гама на екстериора: черно с акцентиращи шевове, бродерии и превключватели в жълто. Дори предпазните колани са в този цвят и носят логото и надписа Mansory. Погледа привличат бутоните, с които може да се управлява трансмисията с два съединителя: техните външни пръстени образуват италианския трикольор в зелено, бяло и червено. Кожена облицовка за волана и постелки за пода с жълт кант завършват промяната в интериора на Portofino M.
Пакет на Mansory за Portofino
Това не е първата тунинг програма за кабриолета със сгъваем покрив на Ferrari, която Mansory добавя към своето портфолио. През пролетта на 2021 г. компанията от района на планината Фихтел в Северна Бавария вече беше съставила пакет за Portofino без М (което означава modificata, т.е. променен, и маркира фейслифта на модела от 2021 г.), който обаче съдържаше значително по-малка мощност, а именно "само" 720 к.с.
Снимки: Mansory Design & Holding GmbH