Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari представи F2008

06.01.2008 17:01 3
3
2571824057

Днес Ferrari официално представи новия си болид F2008. Това е 54-ят едноместен автомобил на Скудерията, който ще се състезава във Формула 1. Шейкдаунът ще се състои на 7 януари на „Фиорано”, където Кими Райконен ще постави началото на предсезонната подготовка на отбора.

Конструкцията на автомобила, именувана условно 659, представя интерпретацията на техническия екип в Скудерията за правилата, които влизат в сила във Формула 1 през 2008 година. Най-съществената промяна е продиктувана от интеграцията на новата електроника SECU (Standard Electronic Control Unit), дело на MES (McLaren Electronic Systems), която ще бъде стандартна за всички отбори. Тя включва единичен контролен блок и софтуер, чиято развойна дейност приключва със старта на сезона.

Други области, които са променени вследствие на новите правила във Формула 1, са: скоростната кутия, която ще има жизнен цикъл от четири състезания; системите за безопасност – зоните на защита около каската на пилота са по-високи; използваните материали – ограничено е използването на композитните материали .

Вследствие наложените промени в техническите регулации теглото на автомобила се е покачило. Аеродинамичните компоненти са напълно преработени. Новата аеродинамика на болида обаче ще се появи за първи път на старта на сезона в Мелбърн. Развойната дейност в тази област ще продължи през цялата година. Монококът е допълнително изрязан под краката на пилота. Радиаторните кутии и капака на двигателя са изострени. Окачването е ревизирано в съответствие с новата аеродинамика.

Колесната база и разпределението на теглото са променени, за да бъде реализиран синхрон с новите правилата във Формула 1 и да се използва по-максимално добър начин информацията за гумите на Bridgestone, натрупана през миналата година.

Стандартизираната електроника налага премахване на помощните системи като тракшън контрола, спирането посредством двигателя и електронната система за старт. В резултат контролът над диференциала, двигателя и смяната на предавките е опростен.

Корпусът на скоростната кутия е изработен от карбон. Трансмисията по традиция е надлъжно разположена. За втора поредна година пилотите на Ferrari ще разчитат на системата за бърза смяна на предавките, която е синхронизирана с новата SECU, а нейната работа - оптимизирана. С оглед на промените в правилата и необходимата по-висока надеждност на скоростната кутия Shell предоставя на своя партньор нови смазочни материали. Спирачната система е усъвършенствана. Спирачните апарати са нови, както и концепцията по охлаждането им.

В съответствие с правилата, които ще важат през настоящия сезон, базисната структура на двигателя 056 остава непроменена. В периферията обаче има съществени корекции – всмукателните колектори и системата за подаване на горивото. Спазени са и нормите на Европейския съюз за използване на минимум 5,75% гориво от биологичен произход.

Голяма заслуга за развойната дейност върху автомобила имат технологичните партньори на Ferrari. Освен активното съдействие от страна на гореспоменатите Shell, Скудерията е получила подкрепата на Fiat Research Centre, особено що се касае до симулационните програми, както и на Brembo за работата върху спирачната система.

F2008 е олицетворение на сериозните усилия по време на проектната фаза, в оптимизацията на използваните материали и в качествения контрол, които имат за цел успешното представяне и възможно най-високите нива на сигурност за сезон 2008.

Технически характеристики

Шаси от въглеродни влакна, композитна структура

Диференциал: с ограничено приплъзване
Трансмисия: напречноразположена, полуавтоматична секвенционална (7 скорости + задна), система за бързо превключване на предавките
Спирачки: Вентилирани въглеродни дискове
Окачване: Независимо
Тегло: (с охладителна течност, смазочни материали и пилот): 605 кг
BBS колела: (предни и задни): 13 инчови (33 см)

Двигател тип 056

Брой цилиндри: 8
Архитектура: V 90°
Брой клапани: 32
Газоразпределение: пневматично
Работен обем: 2398 см3
Диаметър на буталото: 98 мм
Тегло: 95 kg
Впръскване: Magneti Marelli дигитална електронна инжекционна система
Запалване: Magneti Marelli статично електронно
Гориво: Shell V-Power ULG 64
Масло: Shell SL-1098 

по материали на Ferrari

Коментари

na4e
ФИА още малко и ще им сложи автоматични спирачки, контролирани от спътник, самозавиващ волан и фарове за мъгла...тука ограничения, там ограничния, това не можело, скоростната кутия не знам си какво , електрониката... то това почна да прилича повече на компютърна игра, отколкото на високоскоростно зрелище!

Shamoto
Надявам се Кими да ги разпилее и тази година.

Agent 007
Kimi Raikkonen is THE BEST!!!!!!!! >:-)

comments powered by Disqus