Днес Ferrari официално представи новия си болид F2008. Това е 54-ят едноместен автомобил на Скудерията, който ще се състезава във Формула 1. Шейкдаунът ще се състои на 7 януари на „Фиорано”, където Кими Райконен ще постави началото на предсезонната подготовка на отбора.
Конструкцията на автомобила, именувана условно 659, представя интерпретацията на техническия екип в Скудерията за правилата, които влизат в сила във Формула 1 през 2008 година. Най-съществената промяна е продиктувана от интеграцията на новата електроника SECU (Standard Electronic Control Unit), дело на MES (McLaren Electronic Systems), която ще бъде стандартна за всички отбори. Тя включва единичен контролен блок и софтуер, чиято развойна дейност приключва със старта на сезона.Други области, които са променени вследствие на новите правила във Формула 1, са: скоростната кутия, която ще има жизнен цикъл от четири състезания; системите за безопасност – зоните на защита около каската на пилота са по-високи; използваните материали – ограничено е използването на композитните материали .
Вследствие наложените промени в техническите регулации теглото на автомобила се е покачило. Аеродинамичните компоненти са напълно преработени. Новата аеродинамика на болида обаче ще се появи за първи път на старта на сезона в Мелбърн. Развойната дейност в тази област ще продължи през цялата година. Монококът е допълнително изрязан под краката на пилота. Радиаторните кутии и капака на двигателя са изострени. Окачването е ревизирано в съответствие с новата аеродинамика.
Колесната база и разпределението на теглото са променени, за да бъде реализиран синхрон с новите правилата във Формула 1 и да се използва по-максимално добър начин информацията за гумите на Bridgestone, натрупана през миналата година.
Стандартизираната електроника налага премахване на помощните системи като тракшън контрола, спирането посредством двигателя и електронната система за старт. В резултат контролът над диференциала, двигателя и смяната на предавките е опростен.
Корпусът на скоростната кутия е изработен от карбон. Трансмисията по традиция е надлъжно разположена. За втора поредна година пилотите на Ferrari ще разчитат на системата за бърза смяна на предавките, която е синхронизирана с новата SECU, а нейната работа - оптимизирана. С оглед на промените в правилата и необходимата по-висока надеждност на скоростната кутия Shell предоставя на своя партньор нови смазочни материали. Спирачната система е усъвършенствана. Спирачните апарати са нови, както и концепцията по охлаждането им.
В съответствие с правилата, които ще важат през настоящия сезон, базисната структура на двигателя 056 остава непроменена. В периферията обаче има съществени корекции – всмукателните колектори и системата за подаване на горивото. Спазени са и нормите на Европейския съюз за използване на минимум 5,75% гориво от биологичен произход.
Голяма заслуга за развойната дейност върху автомобила имат технологичните партньори на Ferrari. Освен активното съдействие от страна на гореспоменатите Shell, Скудерията е получила подкрепата на Fiat Research Centre, особено що се касае до симулационните програми, както и на Brembo за работата върху спирачната система.
F2008 е олицетворение на сериозните усилия по време на проектната фаза, в оптимизацията на използваните материали и в качествения контрол, които имат за цел успешното представяне и възможно най-високите нива на сигурност за сезон 2008.
Технически характеристики
Шаси от въглеродни влакна, композитна структура
Диференциал: с ограничено приплъзване
Трансмисия: напречноразположена, полуавтоматична секвенционална (7 скорости + задна), система за бързо превключване на предавките
Спирачки: Вентилирани въглеродни дискове
Окачване: Независимо
Тегло: (с охладителна течност, смазочни материали и пилот): 605 кг
BBS колела: (предни и задни): 13 инчови (33 см)
Двигател тип 056
Брой цилиндри: 8
Архитектура: V 90°
Брой клапани: 32
Газоразпределение: пневматично
Работен обем: 2398 см3
Диаметър на буталото: 98 мм
Тегло: 95 kg
Впръскване: Magneti Marelli дигитална електронна инжекционна система
Запалване: Magneti Marelli статично електронно
Гориво: Shell V-Power ULG 64
Масло: Shell SL-1098
по материали на Ferrari
na4e
ФИА още малко и ще им сложи автоматични спирачки, контролирани от спътник, самозавиващ волан и фарове за мъгла...тука ограничения, там ограничния, това не можело, скоростната кутия не знам си какво , електрониката... то това почна да прилича повече на компютърна игра, отколкото на високоскоростно зрелище!
Shamoto
Надявам се Кими да ги разпилее и тази година.
Agent 007
Kimi Raikkonen is THE BEST!!!!!!!! >:-)