Кой може да хване Ferrari F430 Scuderia Spider 16M в крачка? Естествено специалистите от Novitec Rosso.
Стандартният атмосферен V8 на Ferrari F430 Scuderia Spider 16M, чийто работен обем е 4,3-литра, генерира 510 к. с. и 470 Нм. При положение, че ограничителят на оборотите е поставен на 8640 об./мин, малцина са тези, които ще пожелаят повече динамика дори и от спортен автомобил като F430 Scuderia Spider 16M. Но дори и за тях има готово решение и то е дело на Novitec Rosso.Концепцията на германския тунер е базиран върху два механични компресора, които подават към агрегата въздух с налягане от 0,48 бара. С тяхна помощ, както и с любезното съдействие на спортните въздушни филтри, уголемените инжектори, преработените системи за охлаждане (както водна, така и маслена), максималната мощност на агрегата достига до впечатляващите 696 „коня“. Механичната F1-SuperFast2 скоростна кутия предава максималния въртящ момент от 682 Нм при 6300 об./мин върху задните колела.
Резултатът е повече от впечатляващ. Ускорението от 0 до 100 е възможно дори когато водачът има на разположение само 3,5 секунди, стрелката на скоростомера залепва на 200 км/ч още преди десетата секунда (9,7 с), а достигането на заветните 300 км/ч отнема 23,8 секунди. Максималната скорост на преработения от Novitec Ferrari F430 Scuderia Spider 16M достига умопомрачителните 330 км/ч.
Специално изработените нископрофилни гуми на Pirelli - 235/30 ZR 20 за предната ос и 325/25 ZR 20 за задната, гарантират отличните нива на сцепление. Окачването също е модифицирано, за да отговори на по-високите изисквания, заложени от модифицирания агрегат. Електронно-хидравлична система позволява повдигането на автомобила с цели 40 мм, когато настилката го налага (отлична опция за българските трасета).
Пакетът на Novitec Rosso се предлага срещу скромните 47 000 евро, но от компанията обещават всяко изпълнение на Ferrari F430 Scuderia Spider 16M да бъде уникално.