Първите ъпгрейди ще са готови за Гран при на Азербайджан
Ferrari започна сезона като фаворит, но се сгромоляса още на старта. В Австралия и Китай Mercedes бе с класа над Скудерията, а технически проблем коства победата на Шарл Льоклер в Бахрейн. Три кръга след началото на състезателната година Ferrari изостава на внушителните 57 точки от лидера Mercedes и трябва да преследва единствено и само победата в предстоящата Гран при на Азербайджан, ако иска да остане в битката за шампионската титла.
Това е причината в Маранело да не чакат началото на европейската фаза от шампионата за първите ъпдейти на автомобила. „Планираме някои промени за Баку, които са първата фаза от развитието на SF90”, коментира тим шефът на Ferrari Матиа Биното.
„Последните три състезания определено не минаха така, като желаехме, така че предстоящата Гран при е много важна за нас. Подготвихме се много добре, анализирахме данните, които сме събрали досега, и маркирахме зоните, които са важни за развитието ни и за настройките на автомобила и задвижващата система.”
Добрият аеробаланс ще бъде от ключово значение за предстоящата надпревара в Азербайджан заради рекордно дългата права и множеството 90-градусови завои.
„Най-голямото предизвикателство в Баку е да уцелим правилните нива на притискане, които ще ни осигурят добро сцепление в бавните завои, но и достатъчно скорост на правата, където прекарваме голяма част от времето на пълна газ. Това определено не е лесна задача”, допълва Себастиан Фетел.
Гран при на Азербайджан стартира в петък с първата тренировка от 12:00 българско време.