Големият автомобил ще бъде насочен главно към азиатските клиенти, особено за Китай
Ferrari обмисля създаването на просторен четириместен "utility vehicle" като част от нов план за пазарна експанзия. Новият автомобил ще се отличава от традиционните суперавтомобили на марката в опит да бъде удвоена печалбата на производителя от Маранело до 2022 г., твърдят вътрешни хора, запознати с въпроса.
Последният петгодишен план под ръководството на главния изпълнителен директор Серджо Маркионе, който ще излезе в пенсия през 2021 г., ще бъде насочен към увеличаване на годишните доставки, надвишаващи определения в момента предел от 10 000 автомобила, което ще позволи на компанията да работи с по-строги правила за икономия на гориво.
Сред проектите, които се открояват, е четириместен семеен автомобил, който ще предлага повече пространство от сегашното Ferrari GTC4Lusso с две врати.
Моделът носи вътрешно фирмено наименование "Ferrari utility vehicle,", след предишните възражения на Маркионе за разработване на SUV. Голямото Ferrari ще бъде насочено главно към азиатските клиенти, особено за Китай, където годишно могат да бъдат реализирани 2000 нови автомобила, посочват вътрешни хора.
Ferrari проучва начини да осигури спортен стил на новия автомобил, като производителят ще се опита да създаде нов пазарен сегмент, а не като SUV-овете от висок клас, разработени от Maserati, Bentley и Lamborghini. Новият автомобил, който може да има две или четири врати, се очаква да бъде представен през 2021 г., твърдят запознати. Не е взето обаче окончателно решение за модела.
Новияя бизнес план, който ще бъде представен в началото на 2018 г. може да наложи по-строги екологични норми на автомобилния производител, Ferrari също ще разработва нови хибридни модели, за да подобри ефективността на своите автомобили и да спечели на своя страна нови богати купувачи.
Ferrari, който отчита печалба в сряда (днес), е на път да увеличи коригираните печалби преди лихвите, данъците и амортизацията с повече от 14% тази година до най-малко 1 милиард евро. Новата стратегия вероятно ще включва удвояване на този показател през следващите пет години, твърдят запознати.
Понастоящем целта на Ferrari е да увеличи продажбите на нови автомобили до 9000 автомобила през 2019 г. от 8014 през 2016 г. Анализаторите от Mediobanca, UBS Group и Sanford C. Bernstein & Co. прогнозират, че доставките могат да достигнат до 15 000 единици в рамките на новата стратегия, за което Маркионе намекна при представянето на резултатите от първото тримесечие на тази година.
Планът на Серджо Маркионе в същото време представлява риск, тъй като доставките на повече от 10 000 автомобила годишно биха принудили Ferrari да промени статута си на "производител на малки автомобили", който го защитава от някои американски и европейски правила за вредните емисии.
За да се справят с тези проблеми, производителят на автомобили, който беше откъснат от Fiat Chrysler Automobiles през 2016 г., планира да представи повече хибридни автомобили от 2019 г., за да отговорят на по-строгите екологични разпоредби, сочат вътрешни хора.