Sauber предоставя аеротунела си за тестовете на новата конфигурация
ФИА публикува първите официални визуализации на автомобилите, които ще се използват във Формула 1 от 2021 г. нататък. Основната цел при проектирането им е да се намали турбуленцията, която води до рязък спад на аеропритискането при преследващия автомобил.
В момента загубата на даунфорс е приблизително 50%. Ако целите на Liberty Media и ФИА бъдат реализирани, през 2021 г. тя ще бъде ограничена до 10%. Подобна промяна е възможна благодарение на максималното опростяване на аероелементите, които в момента генерират огромна част от притискането, и компенсиране посредством серия от тунели на Вентури, които да захранват масивния дифузор отзад.
Тестовете в аеродинамичния тунел на Sauber са започнали още през януари, когато екипът на Никола Томбазис е използвал модел с мащаб 60%, базиран на автомобилите от 2018 г. Следващият етап е бил през март, когато аеродинамиката му е модифицирана спрямо правилата за 2021, но колелата са били настоящите 13-цолови.
Миналия месец, преди Гран при на Германия, е бил първият тест на новия модел с мащаб 50%, оборудван с 18-цолови нископрофилни гуми. ФИА и Libery Media отново са използвали аеротунела на Sauber, но за процедурата е отговаряла „незавизима консултанстска група”. Резултатите от направените тестове ще бъдат предоставени на всички тимове, категорични са от ФИА.
„Резултатите от компютърните симулации са коректни”, коментира Томбазис, техническият ръководител на едноместните формули във ФИА. „Нямаше неочаквани изненади. Нарушаването на въздушния поток е сведено до 5-10% срещу 50% сега, въпреки че тези стойности зависят от точната конфигурация, която тестваме.”
Това не е окончателната версия на аеропакета. Радиаторните кутии и задното крило вероятно няма да претърпят съществени промени за разлика от предното крило. Развойната дейност в тази област продължава с пълна сила, като финалният дизайн вероятно ще стане известен едва при публикуването на правилника в края на октомври.