Обновеният кросоувър ще се появи на пазара в Америка през пролетта на 2019 г. в три версии
Италианската компания разсекрети обновения Fiat 500X SUV в края на лятото, но сега, преди откриването на международното автомобилно изложение в Лос Аджелис, инженерите от Торино разкриват версията за Северна Америка. И се оказа, че тя не повтаря европейската си сестра във всичко. По-специално, има друг двигател. Ако в Европа новият бензинов четирицилиндров турбодвигател 1,3 FireFly генерира 150 к.с., 270 Нм, то в Съединените има по-мощна версия - 179 к.с. и 285 Нм.
Освен променените брони или оптиката на 500X за американските клиенти са подготвени три нови цвята на каросерията и три вида нови джанти със специален дизайн (17 и 18 инча).
Новият двигател 1,3 е оборудван с директно впръскване на горивото, система за смяна на фазите MultiAir III, както и Start/Stop система. Допълнителните LED светлини осветяват пътя с 20% по-ярко от предишния ксенонови фарове.
Този двигател е стандартен за 500X в Америка, съобщават от компанията - което означава, че досегашните е 1,4 и 2,4 ( 162 к.с. и 182 к.с.) отиват в пенсия. Но разликите в технологиите с Европа не свършва до тук. На Стария континент двигателят с 1,3 двигателя няма алтернатива, той работи в комбинация с роботизираната шестстепенна трансмисия DCT и задвижване на предните колела. Но за отвъдокеанския пазар същият турбомотор работи в тандем с деветстепенна автоматична предавателна кутия и задвижване на всички колела (вече базово, докато по-рано в САЩ 500X се предлагаше с предно предаване или с четири двигателни колела като опция). В Европа такова предаване има само двулитровият дизелов мотор със 150 к.с. (350 Нм).
Както в Европа, така и в САЩ кросоувърът 500 получава усъвършенствана мултимедийна система с навигация, Bluetooth, аудио система и седеминчов дисплей, а след допълнително заплащане и SiriusXM Radio.
Сред подобренията в автомобила са амортисьорите, които са чувствителни към честотата на вибрациите - Koni FSD (отред и отзад), разширен списък на системите за подпомагане и безопасност на шофьора, включително адаптивни круз контрол и предни сензори за паркиране. Както и преди, задвижването на всички колела 500X е оборудвано със селектор за три режима за управление: Auto, Sport и Traction +. Последният оптимизира всички настройки при ниски скорости на сняг или мокри настилки, както и офроуд. Обновеният кросоувър ще се появи на пазара в САЩ през пролетта на 2019 г. в три версии (Pop, Trekking и Trekking Plus) на цена от 25 785 долара.