Възраждането на силните позиции на марката Fiat, което почитателите на италианското автомобилосторене очакваха с такова нетърпение, вече се превръща в реалност. След успехите на Grande Punto, наскоро компанията представи своето ново оръжие срещу конкуренц
Тъй като става въпрос за представител на италианската автоиндустрия, е напълно естествено очакванията към дизайна да бъдат особено високи. Екипът на Centro Stile Fiat този път не разочарова публиката и създаде автомобил с характерна и индивидуална осанка, която ярко се откроява сред многобройните конкурентни модели. Предната част се доминира от нова интерпретация на тема двойната предрадиаторна решетка на фирмата, която за пръв път беше видяна при Grande Punto. Предните светлини са със запомнящи се извити форми, а релефният капак на двигателя придава на новото Bravo допълнителна доза елегантност. Типично за италианците, пропорциите на доста масивния в сравнение с предшественика си автомобил (дължината, широчината и височината са достигнали съответно до 4,34, 1,79 и 1, 49 метра, а междуосието се равнява на цели 2,60 метра) са забележително хармонични, а стилистичния език на каросерията внушава излъчва рядко снещана в този сегмент комбинация от финес и спортен дух. Силно издутите арки на колелата, издигащата се постепенно назад линия на стъклата, динамичния контур на покрива и късата, стегната и мускулеста задница карат профила на автомобила да изглежда почти като при спортен автомобил.
Една от още по-приятните изненади при Bravo
безспорно е интериорът, който освен със спортна атмосфера се характеризира и с качества като солидност, прагматичност и респектиращ за класа вътрешен простор. Наред с изобилието от свободно прастранство за до петима пасажери, моделът предлага и рекорден за класа обем на багажното пространство от 400 литра, който разбира се може да бъде увеличен значително посредством сгъване на задните седалки. Качеството на вложените материали и изработката също е на равнище, което спокойно може да съперничи на основната част преките конкуренти от Германия и Япония.
Определено има какво да се види и под предния капак на компатния модел
Още от самото начало на продажбите, Bravo ще се предлага с три бензинови и три дизелови двигателя. Най-малкият Multijet-турбодизел е с работен обем 1,3 литра и мощност 90 к. с., а над него са позиционирани и двата варианта на 1,9-литровия по-голям събрат, които разполагат съответно със 120 и 150 к. с. Не по-малко интересна този път обаче е картината при бензиновите агрегати, защото наред с базовия 1,4- литров мотор с 90 к. с., Bravo за пръв път ще може да бъде поръчан и с двете модификации на напълно новата серия от турбодвигатели T-JET. Въпросната конструкция е с обем едва 1,4 литра, но благодарение на използването на модерен турбокомпресор с междинен охладител на сгъстения въздух, мощността се равнява на 120 при по-слабата и дори на 150 к. с. при по-мощната модификация. Наред с превъзходните динамични показатели, тази технология се очаква да доведе и до чувствително намаляване на консумацията на гориво. Този тип двигатели тепърва набира популярност сред различните производители и има огромно бъдеще, така че Fiat могат само да спечелят от факта, че улавят тенденцията в самото й начало. Все пак не бива да забравяме кой концерн пусна в производство първия дизелов двигател със система за впръскване на горивото Common Rail...
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Fiat