Автомобилът може да се разглежда като намек за следващото поколение на хечбека Fiat Panda
Centoventi е „сто и двадесет” на италиански. Точно на толкова години стана марката FIAT. За годишнината компанията си спомни славните времена, когато произвеждаше евтини “популярни” автомобилчета и виждаше това като социална мисия. С настъпването на ерата на електрическите превозни средства производителят иска да го направи отново и е измислил модулен концепт за автомобил-конструктор а. По идея, от фабричния конвейер ще излиза „чисто платно“ като елхово дърво без играчки. Голата конструкция дори няма покрив, да не говорим за цвета на каросерията, но има батерия с автономен пробег от 100 км. Всяко допълнително оборудване зависи от купувача, неговите желания и доходите му. Така че пробегът срещу допълнително заплащане може да нарасне до 500 км.
Автомобилът на теория може да се разглежда като намек за следващото поколение на хечбека Fiat Panda, който е в третото си поколение от 2011 г. насам. Размерите на концепта поддържат тази версия: дължина - 3680 мм, широчина (със странични огледала / без) - 1740/1846, височина - 1527, междуосие - 2430 мм.
Панелите на вратите са „вдъхновени“ от вратата на хладилника: минимален дизайн с много отделения за съхранение. Вратата на багажника може да бъде превърната в екран и върху нея да се пишат съобщения или като билборд за отдаване под наем на рекламодатели. Но дисплеят е активен само когато електрическият автомобил е неподвижен.
Програмата 4U ще позволи на клиентите да избират от четири варианта: покрив (твърд или мек покрив, слънчева батерия), брони, джанти и фолио за поставяне на каросерията. Освен това вашият собствен каталог с аксесоарите ще бъде разширен от студиото Mopar, който ще включа 120 позиции. Шест от тях ще бъдат монтирани само в официалните представителства, а останалите могат да се завинтят вкъщи и дори да се отпечатат на 3D принтер (например държач за чаша). Освен това бизнес моделът насърчава препродажбата на аксесоари в интернет, казват , че „това ще доведе до истинска общност от фенове на марката”.
Почти всеки елемент от интериора може да бъде премахнат или заменен, да речем, че вместо 20-инчовия екран на арматурното табло може да бъде сменен със смартфон , , а предната пътническа седалка да стане люлка. За закрепване на аксесоари са необходими безброй отвори в предния панел. Задният диван се състои от прибираща се пейка и облегалка, която се завърта перпендикулярно на възглавницата заради багажника.
От Fiat искат да "демократизират" всичко атрактивно и модерно под мотото "Достъпно, но умно ". Да кажем, собствениците вече не се налага да чакат за нови промоции или фейслифт, тъй като те могат да променят автомобилите си, когато пожелаят.
Директорът по продажбите на Fiat Франсоа Оливие зави пред журналисти, че Centoventi е неговият "личен проект за следващите три години" и автомобилът ще влезе в производство "след две или три години", без отварящи се срещу движението врати, но точно като бюджетен конструктор. Благородната задача за осигуряване на най-евтините електрически автомобили на пазара на населението е наистина в дневния ред.