Догодина Ford пуска на пазара новия Everest върху платформата на пикапа Ranger
На 1 март 2022 г. Форд показа пред публиката новия Everest. След като тийзър изображения на маскирани предсерийни модели вече циркулираха онлайн през седмиците и месеците преди това, не толкова голямата тайна за големия SUV беше разкрита.
На един западен европеец името Ford Everest не говори почти нищо, но другаде просторният високопроходим автомобил е стабилно явление от десетилетия. Той е базиран на пикапа Ford Ranger и съответно има здравеняшки дизайн и добри офроуд възможности, което ясно го отличава от обичайните SUV модели. Everest се произвежда за азиатско-тихоокеанските пазари, сред които основните са Индия, Тайланд и Австралия.
След като Ford наскоро представи новото поколение на Ranger, съвсем логично е Everest също да започне следващия цикъл основно обновен. Съответно Everest възприема изцяло дизайна на каросерията на Ranger до втората колона, а предната маска, включително радиаторната решетка, LED светлините и престилката, са идентични. Разликата започва по-назад, защото вместо товарна платформа над задния мост се простира каросерия на комби. В нея има място и за трети ред седалки.
Everest ще използва и двигателите на новия Ford Ranger. Това включва новия V6 дизел като върхов вариант, както и добре познатия двулитров четирицилиндров дизелов мотор с различни нива на мощност. През 2023 г. Ford смята да добави за отделни пазари бензинов двигател – 2,3-литровия четирицилиндров Ecoboost.
Трети ред седалки с повече комфорт, паркинг асистент
Достъпът до третия ред места би трябвало да е по-лесен от преди благодарение на плъзгащите се напред седалки на втория ред. В зависимост от модела на всички редове има USB гнезда. Портретният екран е свързан с 360-градусова камера, което улеснява паркирането на тесни места в градовете или помага при преодоляването на особено труден терен. Освен това клиентите могат да управляват новата система за външно осветление на Everest чрез сензорния екран или приложението Ford Pass. Новите асистиращи системи включват и автоматичен асистент за паркиране.
В зависимост от варианта се използват две различни системи за задвижване на четирите колела. Базовата е добре познатото двойно предаване с ръчно включване и твърда връзка между предния и задния мост, което е подходящо само за пресечен терен. Срещу допълнително заплащане се предлага (в бъдеще и за Ford Ranger) автоматично двойно предаване, което в случай на приплъзване самостоятелно включва предния мост и може да се използва и на шосе.
Заключение
В Азия, Австралия и части от Африка Ford Everest е буквално незаменим елемент в портфолиото на марката. Базиран на здравия пикап Ranger, той възприема неговата солидна офроуд техника, но предлага повече ежедневен комфорт с до три реда седалки и голямо багажно отделение. След като Ford Ranger рестартира в ново поколение от 2022 г., Everest, разбира се, трябва да го последва.
Текст: Торстен Зайбт
Снимки: Ford