Работещият автомобил притежава най-високите технологии за сегмента
Macho Pickup F-150 - най-продаваният автомобил в САЩ, преминава в следващия кръг. Гигантите вече имат и цена.
След като Atlas Concept предизвика фурор по време на автомобилното изложение в Детройт през 2013, Ford показа пак там серийния модел на новия мощен пикап. Той се различава малко от сензационната студия. Числата определено показват важността на модела: с продадените 763 402 автомобила за година, пикапът на Ford през 2013 отново бе един от най-продаваните автомобили в САЩ, което продължава вече повече от 30 години. Само за сравнение: най-продаваният лек автомобил в САЩ - Toyota Camry, има регистрирани годишни продажби от само около 400 000 автомобила.
Ford F150 за 2015
Всъщност това не е преувеличение, F-серията, и по-специално най-продаваният модел пикап Ford F-150 може да бъде охарактеризиран като най-значимия автомобил в Северна и Южна Америка. Сегашното дванадесето поколение в буквалния смисъл на думата излиза през есента в пенсия, за да освободи място на новото тринадесето поколение, защото новият Ford F-150 е отново исполин.
Минаха времената, когато Ford конструираше пикап от купчина желязо, имплантираше мощен V8 и по този начин смяташе мисията за приключена. Новият F-150 притежава в пълен размер най-високите технологии от пикап сегмента. Това се вижда от микса от материали: каросерията на новия Ford F-150 е изработена от алуминий, носещата конструкция е изработена от по-лека стомана, с висока якост. По този начин нетното тегло на гигантския камион е намалено до 320 килограма в сравнение с версията.
Американските фенове на пикапи ще трябва да променят мисленето си и по отношение на двигателите. Най-малкият нов двигател е „само" работен обем 2,7 литра, V6 компресорен бензинов двигател от семейството на EcoBoost. Двигателят с директно впръскване и старт-стоп технология ще редуцира максималния разход на гориво. Базовият двигател също е нов 3,5-литров V6, атмосферен с променливо управление на разпределителния вал. Над двата заема място друг EcoBoost V6 с 3,5- литров обем, който вече се използва в настоящия Ford F-150 и генерира 365 к.с. SAE с битурбо компресиране. Който все още предпочита осемте цилиндъра, получава в новия Ford F-150 вече известния 5,0 V8, а големият 6,2-литров двигател занапред вече няма да се предлага.
Ford F-150 също и с V8
Темата товароносимост Ford е мултиплицирал доста умело. Интегрирани рампи за товарене улесняват товаренето на машини и по-малки автомобили. 360-градусова камера помага при насочване и закачване на ремаркето. Освен това Ford е оптимизирал системата Boxlink, като е подобрил закрепването на товарите с регулируеми ремъци и точки на закрепване. Задната врата може да бъде отключена с дистанционно управление, като се наклонява леко надолу посредством амортисьори. В страничните стени на товарното пространство са разположени LED светлини.
Ford F-150 предлага също така и много асистиращи системи. Мултимедийната система с осем-инчов екран е оборудвана с допълнителни "Apps", като например смартфон, индикация за разхода на гориво или информация за работата на ремаркето. Познатите вече допълнителни функции от по-новите леки автомобили на Ford, като SYNC, MyKey или системата Park Pilot са намерили приложение и в новия F-150.
По отношение на системите за сигурност, новият Ford F-150 също е на гребена на вълната. Базиран на радарно управление е темпоматът за отстояние, асистент за поддържане лентата на движение, асистент за мъртвия ъгъл, допълнителни сензори в задните светлини алармират за грешно движещи се автомобили и за безавариен заден ход. Новите EcoBoost двигатели в F-150 притежават и автоматично затварящите се ламели на радиатора, което спомага за намаляване на въздушното съпротивление, като допълнителна мярка за намаляване разхода на гориво.
Ford F-150 ще се предлага и в бъдеще в различни линии на оборудване (XL, XLT, Lariat, Platinum и King Ranch). Към задвижването на всички колела може да се поръча и FX4 офроуд пакет. Той включва електронно заключване на диференциала на задната ос, външна облицовка на пода и подсилени амортисьори.
Продажбата на новия Ford F-150 е планирана за есента. От 28 юли новият модел може вече да бъде поръчан. Основният модел като XL с 283 к.с., 3.5-литров V6 се продава в САЩ за 26 615 долара (включително разходите за доставка), XLT ще струва 31 890 долара. Очаква се именно тези два варианта на модела да покрият 70 % от продажбите му . Упоменатите цени представляват по-скоро умерено увеличение с около 400 долара в сравнение с предишния модел. Топ версията Platinum може да бъде купена за 52 155 долара. При луксозни версии на новия Ford F 150 увеличението на цените в сравнение с предшествениците е около 3000-3500 долара, за което Ford се оправдава с подобреното оборудване.
В нашата галерия ви показваме, наред с новия модел, още веднъж и концепцията Ford Atlas, която притежава повечето новости.