Обновената версия на един от най-продаваните пикапи на Стария континент
Частичното обновление на Ford Ranger идва тъкмо навреме, тъй като 2016 очевидно ще бъде година, белязана от появата на големи нови попълнения в сегмента на европейските пикапи. Напълно новите издания на Nissan Navara и Mitsubishi L200 отскоро вече са на пазара, а до официалния дебют на европейската версия на последното поколение на Toyota Hilux остава съвсем малко. Към тази солидна група новости няма как да не споменем и новият Great Wall Steed 6, който без съмнение ще играе важна роля на родния пазар, подобно на своя предшественик. Ето защо обновлението на Ford Ranger трудно би могло да се случи в по-подходящ момент – три години след появата си на бял свят моделът получава освежена визия, оптимизирана техника и значителни промени в областта на интериора.
Модернизираният Ford Ranger е взел почти едно към едно предната част на модела Ford Everest, чиято може би най-характерна отличителна черта са присвитите предни светлини. Версията Limited с нейната богата хромова украса обаче се ориентира повече към стила на култовия зад Океана Ford F-150, отколкото към този на високопроходимото комби Everest. Изпълнението Wildtrack от своя страна вместо хром е получило оптика в сивкав цвят, която е новост за модела, но честно казано изглежда доста специфично и вероятно няма да допадне от пръв поглед на всеки. Предният капак е по-силно контуриран отпреди, а възможностите за поръчване на различни изпълнения на кабината в зависимост от целта, за която ще бъде използван автомобила, е запазена.
Интериорът изглежда по-близък до леките модели на марката в сравнение с преди, а качеството на материалите и шумоизолацията е осезаемо подобрено. На мястото на досегашните четири класически аналогови контролни уреда, сега зад волана виждаме конвенционален скоростомер, заобиколен от два дигитални дисплея, на които може да бъде изобразявана различна информация. В тази идея няма нищо лошо, но защо модел с преобладаващо професионално предназначение, какъвто безспорно е Ford Ranger, не разполага с пълноценен оборотомер, без значение дали аналогов или дигитален, вероятно ще си остане тайна на инженерите на компанията. Малкият екран на инфо-развлекателната система, който досега често биваше критикуван, вече е история – сега на централната конзола има оптимално разположен дисплей с внушителен размер, от който се управлява системата Ford Sync 2, която при Ranger разполага с възможност за гласови команди. Специално при модификацията Wildtrak интериорното оборудване е доста елегантно и се отличава с приятни както на вид, така и на допир луксозни акценти.
Ford Ranger вече може да бъде екипиран и с внушителна армада от системи за подпомагане на водача. Технология за спазване на пътната лента, адаптивен темпомат, асистент за аварийно спиране, както и асистент при паркиране – всички тези опции доближават внушителния пикап до нормалните леки автомобили.
Повече мощност за базовото задвижване
Ролята на базов мотор се изпълнява от 2,2-литров Duratorq дизелов агрегат с мощност 160 к.с. и увеличен от 375 на 385 нютонметра въртящ момент. Според Ford моторът е с до 22 процента по-икономичен от своя предшественик, за което спомагат също така серийната система старт-стоп, нова система за рециркулация на отработилите газове, както и ново кормилно управление с електрически сервоусилвател. Като алтернатива на четирицилиндровия мотор се предлага 3,2-литрова машина с пет цилиндъра, мощност 200 к.с. и максимален въртящ момент от 470 нютонметра. За луксозните нива на оборудване Limited и Wildtrak като алтернатива на серийната шестстепенна механична трансмисия се предлага автоматик със същия брой степени.
Първите изпитания на модела в реални условия разкриха един доста любопитен факт – всъщност 2,2-литровият мотор със 160 к.с. се усеща по-енергичен и разгръща мощността си осезаемо по-равномерно, отколкото номинално значително по-мощния 3,2-литров петцилиндров флагман в гамата на модела, при който оборотният диапазон, в който задвижването реагира оптимално при подаване на газ, е доста стеснен.
Ford Ranger остава верен на класическата конструктивна схема с твърд мост и листови ресори отзад. Независимо от това, комфортът е станал с една идея по-рафиниран, а управляемостта е по-прецизна отпреди. Иначе традиционните за модела качества като издръжливост (полезният товар при всички версии надхвърля един тон, а допустимата маса на прикачен товар със спирачки е 3,5 тона), здравина (Ranger многократно е доказвал през годините, че е работяга, на който може да се разчита) и проходимост, типична за расов всъдеход, са останали непокътнати.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Наред с добре познатите си качества като надежден автомобил за работа и забавления, сега Ranger може да се похвали със значително подобрен интериор, както и богат избор от системи за подпомагане на водача, плътно доближаващи го до леките модели на марката.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ford