Новият Ford Ranger направи прощъпалника си на автосалона в Сидни. Именно на него е базирана Mazda BT-50, която също дебютира в Австралия.
Пропорциите на Ranger са идентични на тези при BT-50, но определено дизайнът на Синия овал е по-сполучлив (въпреки че напоследък идеите на Мартин Смит са всичко друго, но не и стилни). Във външния вид впечатление правят трите ламели, заместващи класическата радиаторна решетка, масивните челни светлини, повсеместното използване на хром (или имитация на хром) и отворите на предните калници.
Основният акцент при оформлението на салона е здравината. „Когато проектираш интериора на пикап, трябва да си убеден, че той ще бъде поне толкова издръжлив, колкото самия автомобил“, коментира Деби Паскоу, отговорна за цветовете и вътрешното оформление на Ford. И ако по този показател компанията е постигнала добри резултати, то това определено не може да се каже за централната конзола и хаотично разхвърляните бутони по нея.
Ford Ranger ще се предлага с три двигателя - 2,2-литровия четирицилиндров Duratorq TDCi (150 к.с. и 375 Нм), петцилиндровия му 3,2-литров аналог (200 к.с. и 470 Нм) и 2,5-литровия бензинов Duratec (166 к.с.), който може да бъде подготвен за работа с етанол, природен газ и пропан бутан. Скоростните кутии са шестстепенният автоматик 6R80, шестстепенната механична MT82 и петстепенната механична MT75, като моделът ще се предлага както с двойно, така и със задно предаване. Диференциалът с ограничено приплъзване e оцпия.
Производството на Ranger ще започне през следващото лято в Тайланд, като подготвените там модели ще са предназначени за продажба в Азия и държавите от Тихооекансия регион, докато заводите в Аржентина и Южна Африка ще обслужват останалите ключови пазари. Моделът ще се предлага в 180 страни, като в тях не попадат САЩ и Канада.