Редизайнът на всъдехода ще включва нови качествени пластмаси в интериора и промени в окачването
Ford Motor ще предложи своя кросоувър EcoSport в Европа без резервното колело от външната страна на задния капак, след като продажбите на модела потръгнаха много бавно.
EcoSport не успя да предизвика бум в сегмента на компактните SUV/ кросоувъри в региона срещу лъскаво изглеждащите конкуренти Renault Captur, Peugeot 2008 и Opel/Vauxhall Mokka.
Когато произведеният в Индия EcoSport стартира в Европа през миналата година, от Ford заявиха, че задната част на автомобила няма да бъде променяна.
От Ford сега пък твърдят, че EcoSport ще се продава в Европа без външно резервно колело от май. Тази промяна ще бъде осъществена без допълнителни разходи, заяви говорител на Ford. Задната врата на EcoSport ще остане по същия начин с панти.
Редизайнът на всъдехода ще включва също нови качествени пластмаси в интериора и промени в окачването. „Искаме да му дадем малко повече от обаянието на Fiesta”, каза говорител на компанията производител . Компактният хечбек Fiesta е най-продаваният модел на Ford в Европа.
Анализаторът от IHS Automotive Иън Флетчър твърди, че Ford очевидно е допуснал „голяма грешка” с EcoSport в Европа, като се има предвид потенциалния растеж в сегмента през следващите няколко години.
Ford продаде 11 257 автомобила EcoSports в Европа през ноември след стартирането на модела през април, сочат данни на JATO Dynamics.
Лидерът в сегмента Renault Captur регистрира 149 701 нови продажби през същия период. Peugeot 2008 - продавач No. 2 има 125 002 нови регистрации, докато Opel е продал 114 658 автомобила Mokka.
IHS прогнозира, че европейските продажби на субкомпактните SUV модели ще нараснат до повече от 900 000 единшцш до 2017 г. от 500 000 през миналата година, стимулирани от новите модели, като Fiat 500х, за който IHS прогнозира ще продаде над 70 000 единици, за да се нареди на пета позиция зад Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke и Opel Mokka.
IHS прогнозира, че Ford ще продаде 20 239 EcoSports в Европа тази година, вместо първоначалната си прогноза за 36 000 продажби.
Ford създаде EcoSport, за да отговори на вкусовете на клиентите в своите основни пазари Индия и Бразилия, където купувачите предпочитат здрав вид на превозните средства. В края на миналата година Ford започна производството на EcoSport в Русия, за да се възползва от нарастващия SUV пазар в страната.