Компанията е единственият американски производител, който още работи на европейския пазар
Според европейския шеф на компанията Ford ще се стреми да надгражда повече върху своето американско наследство с бъдещата европейска гама.
Компанията е единственият основен американски производител, който все още работи на европейския пазар, а европейският шеф Стюарт Роули каза, че това й дава разлика в сравнението с конкурентите. Основният конкурент GM напусна британския пазар, след като продаде Vauxhall. Американската марка Jeep продава превозни средства в Обединеното кралство, но има само ограничен набор от офроудъри и сега е част от холандската италианско-френска група Stellantis.
Ford отдавна има разработена на местно ниво гама от Великобритания и Европа. Неговата продуктова гама се е променила значително през последните години, като новият кросоувър Puma сега надмина многогодишната най-продавана Fiesta, а производителя наскоро обяви, че преустановява седана Mondeo.
„Виждате как се променя портфолиото на Ford в Европа, докато правим промяна и напредваме в комуналните услуги [SUV]“, каза Роули по време на конференцията FT Future of the Car. „Занапред ще имаме по-диференцирано, по-уверено портфолио от пътнически превозни средства, което ще бъде електрифицирано и ще изградим опит около тях.“
Роули подчертава успеха на Mustang, който Ford въведе отново на пазара в Обединеното кралство преди десетилетие и който сега е разширен в подмарка, обхващаща мускулния автомобил и електрическия SUV Mustang Mach-E.
Ford ще предложи и най-новата plug-in хибридна версия на големия SUV Explorer, който отдавна е един от най-популярните му автомобили в САЩ, на определени европейски пазари.
Роули добави: „Пуснахме Ford Explorer [на определени пазари] и той се продава добре. Това е различен продукт; не е за всеки, но има потребители, които обичат това.
„Ford е единствената американска марка в Европа в момента и това е уникална позиция, върху която можем да надграждаме. Много хора са привлечени от някои от тези характеристики и само Ford може да предлага подобни продукти на пазара. "
Роули също подчерта успеха на пикапа Ranger Raptor, като каза: „Кой би помислил, че това ще резонира сред европейските клиенти?“
Роули отбеляза, че тарифите за внос означават, че продуктите, които не са изградени в рамките на зоната за безмитна търговия между Обединеното кралство и ЕС, ще се предлагат само като нишови продукти в Европа в бъдеще. Друго предизвикателство е потенциалното въздействие на всички нови продукти върху европейските цели на Ford за емисиите на CO2, което се смята за ключова причина, поради която компанията настоява, че не планира да продава офроудъра Bronco в Европа. Вградена хибридна версия на тази машина е в процес на разработка и е възможно подобно на Explorer да се продава в Европа в малки количества.
Bronco може да достигне и Великобритания, ако Ford го предложи като напълно електрически модел. Въпреки че компанията официално обяви, че не планира да го направи, когато наскоро потребител на Twitter попита изпълнителния директор на Ford Джим Фарли защо няма електрическо Bronco в процес на разработка, той отговори: „Защо мислите, че нямаме?