Очаква се планът да бъде изпълнен в сътрудничество с администрацията на Джо Байдън
Всеки от автомобилните гиганти в голямата американска тройка (Ford, GM и Stellantis) вече е говорил за плановете си за електромобилност неведнъж. И наскоро те пуснаха съвместно официално изявление за желанието да заемат 40-50% от пазара на електрически автомобили в Съединените щати до 2030 г. (включително електрически автомобили, плъгин хибриди и модели с водородни горивни клетки). Това е интересно в светлината на факта, че доскоро и трите компании не бяха в челните редици на електрификацията на моделната гама, отстъпвайки в този аспект на марки от Европа, Корея, Япония и, разбира се, Tesla.
Според Mobility Foresights през 2020 г. в САЩ са продадени 296 000 автомобила с батерии (включително PHEV хибриди), като чистите електрически автомобили представляват 70% от този брой.
Коментирайки изявлението, президентът на Ford Бил Форд припомни: „Това е първото поколение, което усеща влиянието на изменението на климата, и последното, което може да направи нещо по въпроса“. Всички участници в плана подчертават важността на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност и разширяване на веригите за производство и доставка на електрически автомобили в Съединените щати, стимули за закупуване на електрически автомобили и разгръщане на мрежи за зареждане „достатъчно плътни, за да поддържат милиони автомобили “. Очаква се планът да бъде изпълнен в сътрудничество с администрацията на Джо Байдън, Конгреса, правителствата на щатовете и местните власти.
Паралелни мини новини за мобилността на бъдещето: през септември Ford ще пусне Detroit Smart Parking Lab (DSPL) на базата на автономен паркинг Bedrock's Assembly Garage, където ще разработи системи не само за паркиране без хора, но и за логистиката и зареждането на електрически автомобили (споделяне на електрически автомобили).