Недостатъчното използване на фабриките подтиква компанията да преустянови дейноста си
Ford ще прекрати производствените си операции в Индия, 27 години след като стана един от първите многонационални производители на автомобили, които излязоха на пазара.
Американската компания обяви днес, че производството на превозни средства за местна продажба ще спре незабавно. Производството за износ ще спре в завода си в Сананд до последното тримесечие на годината, а заводите за двигатели и автомобили в Ченай ще бъдат затворени до второто тримесечие на 2022 г.
Ford обаче ще продължи да внася автомобили с нишови обеми като Mustang и Ranger за местна продажба и обяви, че „ще разшири значително своя екип от 11 000 служители Business Solutions в Индия през следващите години, за да подкрепи Ford в световен мащаб“.
Има различни причини Ford да се откаже от производствените операции в заводите си в Сананд и Мараималай Нагар, но ключовата от тях е, че използването на капацитета на завода е неустойчиво ниско. Взети заедно, двете съоръжения имат капацитет да произвеждат 4 млн. годишно, но в последно време Ford успява да пррави само 800 000 автомобила (20%от капацитета), като половината от тях са направени за износ.
Президентът и главен изпълнителен директор на Ford Джим Фарли заяви: „Въпреки че инвестира значително в Индия, Ford натрупа повече от 2 млрд. щатски долара загуби през последните 10 години, а търсенето на нови автомобили беше много по-слабо от прогнозата.“
Такива ниски производствени показатели, съчетани с факта, че заводът в Сананд първоначално е построен, за да отговаря на световните стандарти на Ford, означава, че е било твърде скъпо да се правят автомобили за индийския пазар с печалба.
Съоръжението в Мараималай Нагар наистина позволи по-рентабилно производство, но дори поддържането на този единствен завод, където се произвеждат Ecosport и Endeavour - два от най-популярните модели на марката, не е финансово изгодно. Това е особено вярно в контекста на застаряващата гама на Ford в Индия, ниското търсене на гамата му и липсата на нови модели на масовия пазар на хоризонта.
Ford ще продължи да присъства в Индия и ще увеличи екипа си за бизнес решения, който подкрепя глобалните операции на компанията с акцент върху инженеринга, технологиите и бизнес операциите.
Компанията също така заяви, че Индия ще остане втората най-голяма работна сила на Ford в световен мащаб и в допълнение към Ford Business Solutions, Ford India ще продължи производството на двигателидо второто тримесечие на 2022 г. за износ.
Очаква се обаче около 4000 служители да бъдат засегнати от развитието и компанията ще работи със служителите, синдикатите и всички заинтересовани страни, за да планира справедливо споразумение.
Ford се ангажира да подкрепи съществуващите собственици със сервиз, резервни части и гаранционни услуги. Дилърите също ще работят, тъй като мрежата все още ще съществува, за да поддържа продължаващата продажба на внос. Въпреки това, допирните точки на клиентите могат да намалят, особено в по-малките градове.
Занапред Ford ще се фокусира главно върху вноса на нишови модели, както прави в Австралия и Бразилия. Това означава, че може да внася модели като Mustang, Bronco и Ranger (за които вече има план за стартиране в Индия).
Въпреки че Ford вече няма да използва Индия като производствен център за износ в други региони, производителят заяви, че ще продължи да разчита на индийски доставчици за части за своите глобални продукти.
За да продължи да произвежда автомобили на местния пазар, единственият реалистичен вариант на Ford беше да влезе в сътрудничество или съвместно предприятие с друг производител на автомобили в Индия. Той дори влезе в СП с Mahindra & Mahindra, с официалното съобщение през октомври 2019 г., но тази сделка се срина скоро след това на 31 декември 2020 г.
Като се има предвид, че СП се създаваше почти три години, Ford вече беше структурирал много от бъдещите си планове около него. Това се отрази доста значително за Ford, тъй като без СП, той нямаше нови модели в близко бъдеще, като заводите му продължаваха да се използват недостатъчно.