Поръчките за специалните модели вече се приемат в дилърските центрове
Mного автомобилни производители измислят "горещи" модели между стандартните версии и тунингованите автомобили, правени от придворните дизайнерски студия. Така например, линията M Performance на BMW. За кратко време при Mercedes просъществуваха автомобили AMG Sport, след което бяха присъединени към добре известния AMG. До същата идея стигна и компанията Ford. Тя обяви, че от 2 юни създава на нова моделна фамилия ST-Line.
Поръчките за новите модели в Европа вече се приемат от търговците, успоредно с представянето на линията. Първите коли ще пристигнат при клиентите това лято.
Промените в екстериора включват ново оформление на радиаторната решетка, тъмни кантове на фаровете против мъгла, нов сплитер, дифузор и голям заден спойлер, променени странични прагове, оригинални 17-цолови лети джанти в цвят Rock Metallic Grey и ST-Line маркиране на предните калници.
Автомобилите на Ford с обозначение ST и RS ще се отличават от стандартните модели на марката. Те ще бъдат различни не само поради външния им вид и оборудването, те са вдъхновяващи пълноценни ST- модели и притежават пренастроено спортно окачване, понижено с 10 мм (това е крачка напред след няколко лимитирани издания Red and Black Edition). И ако сега автомобилите от гамата ST-Line са достъпни за моделните фамилии на Fiesta и Focus, то до края на годината още два модела ще получат тази привилегия.
Колите ще бъдат оборудвани със спортни седалки и волан с червени шевове и сива кожа, ръкохватка на предавателния лост в ST-стил, тъмен плат на тавана, метални педали, надписи ST-Line на праговете.
Европейците ще могат да получат Fiesta ST-Line с каросерии с три и пет врати с мотор 1,0 EcoBoost (100, 125 или 140 к.с.) и 1,5 TDCi (95 к.с.), които са куплирани с петстепенна механична трансмисия. Изборът при Focus ST-Line е по-широк: 1,0 EcoBoost със 125 конски сили, 1,5 EcoBoost със 150 к.с. или 182 к.с., дизелови 1,5 TDCi (120 к.с.) и 2,0 TDCi (150 к.с.), скоростна кутия – шестстепенна механична или преселективна PowerShift, каросерията - хечбек с пет врати или комби. Цените за версиите ST-Line са с няколко хиляди евро по-високи, отколкото базовите модели със същите двигатели, а ако бъдат сравняване с нивото оборудване Titanium (приблизително сравнимо), тогава разликата ще бъде само от около 350 евро.