Моделът би трябвало да смени актуалната фамилия Mondeo и всичките й видове каросерии
Ford регистрира наименованието Stormtrak за Европа. Какъв точно модел разработват американците, разбира се, за момента не разкриват. Междувременно много е вероятно това име да получи високопроходимо комби, което би трябвало да смени актуалната фамилия Mondeo и всичките й видове каросерии едновременно (седан, хечбек, комби).
Високопроходимият "заместник на Mondeo" в момента се движи на изпитания под формата на ненаречено муле. Вероятно ще видим модела със собствената си каросерия по време на тестовете тази година и той ще отбележи премиерата си догодина.
Миналата година в патентните заявки за търговски марки, разбира се, за Австралия, Великобритания и Нова Зеландия, се появи друго име - Mondeo Evos. Но така и не стана ясно за какъв автомобил става дума. А самата дума Evos вече е използвана: това беше името на концептуално спортно купе от 2011 г.
По предварителни данни офроуд комбито е разработено върху удължена версия на платформата C2 от Focus, а бензиновият турбо двигател 1,5, дизеловият 2,0 и хибридните системи от различни видове ще се настанят под капака на автомобила. Между другото, хибридната система ще спаси от пенсиониране още няколко „европейци“ - Ford S-Max и Galaxy. По-рано се предполагаше, че те няма да оцелеят и ще бъдат сменени от същия наследник на Mondeo. Но сега плановете се промениха.
Хибридният Galaxy ще бъде седемместен, а хибридният S-Max ще се продава в конфигурации с пет и седем места. Компактната задвижваща батерия под пода няма да повлияе на багажника им.
Преди няколко дни компанията обяви инвестиция от 42 млн. евро в завода си във Валенсия, Испания, който произвежда S-Max и Galaxy. До есента на 2020 г. там ще изградят две нови линии за производство на литиево-йонни батерии, които ще бъдат използвани за оборудването на хибридните версии на кросоувъра Kuga (с и без зареждане от мрежата), както и новите модели S-Max Hybrid и Galaxy Hybrid. Задвижването им ще бъде подобно на Kuga: атмосферен 2,5, работещ по цикъла на Аткинсън, електродвигател, генератор, литиева батерия. Сумарната мощност е 200 к.с. и 210 Нм, а разходът на гориво и емисиите на въглероден диоксид (140 г/км) ще бъдат сравними с двулитров дизелов двигател. Хибридната двойка ще бъде пусната в началото на 2021 г.