Пълното наименование на технологията е Camera-Based Advanced Front Lighting System и е тествана на хибридния Mondeo
Корекцията на светлинния сноп при наближаване на приближаващ насрещен автомобил не е нова идея. Въпреки това в своята експериментална система Ford значително разширява възможностите. Например, електрониката разширява светлинния лъч, когато вижда знак за кръстовище или кръгово движение, тогава водачът може да види опасността преди приближаването на ситуацията, или да разгледа обектите по пътя към кръстовището.
Управлението на светлината, предизвикано от знаците, е логична стъпка след разпознаването на знаци за ограничаване на скоростта, включително и автоматичен лимитатор. Новата система е в състояние да насочи светлинния поток предварително в посока на предстоящия завой благодарение действието на камера.
Друго умно решение: данните от системата за осветяване се записват в паметта, заедно с координатите от спътниковата GPS навигация. Следващия път, когато шофирате по същия маршрут, светлините ще действат по-ефективно, защото по-рано се подготвят за всички проблемни области, въведени при предно преминаване по този участък.
Системата използва инфрачервена камера в радиаторната решетка за откриване на пешеходци, велосипедисти и животни на разстояние от 120 м.
Устройството може да разпознава потенциални осем опасности и да дефинира две с по-висок приоритет в непосредствена близост, като използва допълнителна LED секция в бронята, както и на дисплея. На екрана обектите се изобразяват с червена или жълта рамка - в зависимост от разстоянието и степента на опасност (риск от сблъсък).
"Всеки пети инцидент се случва на неосветен път, казват от компанията. - И невинаги фаровете осветяват точно това, което вие искате видите ". Този проблем се решава от камерата , която улавя топлината на хора или на животно и позволява да открие пешеходец отстрани на автомобила благодарение на лъч и да го изобрази на дисплея. Mихаел Кохер, един от авторите на разработката, казва, че системата дава още от две до три секунди, необходими да се реагира на опасността и да се избегне сблъсък. Опасността може да бъде видяна по-рано и да адаптира светлината към предстоящото кръстовище.
Съчетанието на данните от камерата и навигацията помага за по-добро осветяване на обекти, които обикновено в сянка. Има и други начини за решаване на този проблем. Например, Opel предлага да насочва основния светлинен поток в посоката, в която се насочват очите на водача (това е пилотен проект). Но новата система, разработена в изследователския център на Ford в Аахен (Германия), твърдят от компанията, че в близко време ще се появи в серийно производство. За съжаление не се уточнява точно кога и на какви модели ще се появи новата система.