Спортният модел е поръчан от двама богати братя от САЩ, искали най-добрата кола в света
Gaylord Gladiator трябваше да стане супер автомобил на света през 1957 г. От планираната малка серия нищо не се получи. Сега единственият завършен автомобил се завръща във Фридрихсхафен.
Първо във Фридрихсхафен, след това в САЩ и обратно: За да измине този път на Gaylord Gladiator му бяха необходими около 60 години. Спортният модел е поръчан от двама богати братя от САЩ: Ед и Джим Гайлорд искаха да имат най-добрата кола в света. Те направиха заявка за конструирането на превъзходен спортен автомобил в средата на 50-те години в работилницата за ремонт на превозни средства Фридрихсхафен (FiF). FiF работи повече от година над автомобила.
Един автомобил на цената на два двукрили
Братята Гайлорд получават през 1958 завършения автомобил и едно шаси. Трябвало е да има три шасита, едно от тях липсва и до ден-днешен. Планирана е била малка серия от 25 автомобила, но Gladiator бил доста скъп: би трябвало да струва 17 500 щатски долара. При курс на долар от 4,20 марки, това прави 73 500 германски марки - или новата цена на два Mercedes 300 SL с двукрили врати.
Оборудването било доста пищно: прозорците се задвижват също електрически като седалките, сервоуправлението е регулируемо и климатик охлажда аристократичния интериор. Ръчно изработеният инструментариум е уникален, както и външните огледала. Резервното колело се намира в багажника върху релси, резервните електрически крушки са в отделна кутия. Дори покривът на купето може да се прибере в багажника само с натискане на един бутон. Всяко едно детайлно решение е изключително скъпо.
Уникалният екземпляр е в музея Zeppelin
След като наличният Gladiator беше възстановен почти до първоначалното си състояние, той отиде в ръцете на колекционер от Аризона. В началото на 2017 той е бил предложен за продажба на музея Zeppelin, FiF стана част от Zeppelin концерна. Той купи уникалния екземпляр заедно с шаси, резервни части и конструкторските чертежи. От май Gladiator е постоянен екземпляр в музея Zeppelin.