Руският автомобилен производител ГАЗ Груп потвърди вчера интереса си към джойнт венчър с Magna International и Opel.
Aвстрийско-канадският производител на автомобилни части се конкурира с италианския Fiat за европейския бизнес на GM, съсредоточен основно върху Opel.Двете компании представиха предложенията си пред немското правителство, което бе помолено от GM да даде финансови гаранции за Opel.
Въпреки заявения интерес ГАЗ изглежда все още дистанциран от преговорите. “Ролята на ГАЗ в този проект би се ограничила единствено в организацията на производствения процес в модерния и високотехнологичен завод в Нижни Новгород, построен през 2008 г.”, обявиха от компанията в официално комюнике.
“ГАЗ има само положителни спомени от сътрудничеството с Magna International и европейското подразделение на GM при съвместната ни работа по производството на автомобили за руския пазар.”
От руската компания дълго време отричаха да имат нещо общо с преговорите и твърдяха, че не се нуждаят от Opel сега, когато изцяло променят своята дейност в Русия.
Руският министър-председател Владимир Путин съобщи през изминалия уикенд, че от Magna са се обърнали към ГАЗ и към неназовани руски финансови институции с молбата за финансова подкрепа и дялово участие в Opel.
Според немските медии Magna и ГАЗ биха могли да създадат автомобилен гигант, който да произвежда повече от 5 милиона автомобила годишно. Пак според тях Magna иска да придобие Opel съвместно с ГАЗ и лидера в руския банков сектор – контролираната от държавата Sberbank.
Канадският вестник Globe and Mail съобщи още през април, че Magna и притежателят на ГАЗ – руския олигарх Олег Дерипаска, възнамеряват да се сдобият с 50% от Opel.
Magna ще купи около 20% от Opel, а Дерипаска вероятно съвместно с руски банки ще се сдобие с останалите 30%, коментира тогава вестникът.