Преработеният 3,6-литров боксер с два турбокомпресора превръща 997 в автомобил, разполагащ с по 400 к. с. за всяко от своите пасажерски места. Максималната скорост на радикалния суперспортист надхвърля 330 км/ч.
В ръцете на конструкторите от Gemballa алуминиевият двигател на Porsche 997 Turbo се сдобива с нови бутала и мотовилки. Налягането на двата VTG-турбокомпресорa е увеличено на 1,6 bara. Вградени са и по-мощни междинни охладители на сгъстения въздух. Комбинацията от електронни и механични преустройства повишава производителността на задвижващия агрегат до чудовищните 800 конски сили. Така класическият спринт до 100 км/ч може да бъде изпълнен за по-малко от 3,5 секунди под акустичния съпровод на модифицираната изпускателна система.Доминантната задница на автомобила е дефинирана от четири масивни ауспухови накрайника. Невидими за очите остават свръхиздържливият съединител, хиперустойчивата спирачна система и твърде широките гуми на екстремния Avalanche. Ще можете да представите на приятелите си GTR 800 EVO-R като последната си придобивка само ако банковата ви сметка отчита поне 336 865 евро.