Концернът помага на Opel да се наложи на пазара и да преодолее загубите
Европейската трансформация на General Motors набира инерция. По-голямата част от бившите дилъри на Chevrolet в региона вече продават автомобили Opel, за да увеличат печалбите на немската марка, заявиха от компанията.
GM обяви миналата година, че ще обърне по-малко внимание на продажбите на Chevrolet в Европа, за да се концентрира върху раздвижването на Opel и неговата английска посестрима Vauxhall на пазара, с което да се сложи край на смазващата конкуренцията, възникнала между Opel / Vauxhall и Chevrolet в региона.
"Преходът на търговците от Chevrolet към Opel върви изключително добре, като 85% от тях са се съгласили да продават само Opel", заяви главният финансов директор на компанията Михаел Лохшелер.
“В миналото, когато един клиент влезеше в автокъща да търси Opel, излизаше с Chevrolet”, обясни Лохшелер, добавяйки, че немската компания ще разработи гама от модели, насочени към бившите купувачи на Chevrolet.
General Motors направи обрат в европейския си бизнес,правейки го с най-висок приорите след пропиляване на 18 млрд. долара в загуби през последните 12 години.
"Шоурумовете на Opel ще станат по-големи", каза Лохшелер. "За нас това е една наистина добра възможност за укрепване на марката. Ние ще се опитаме да привлечем клиенти,за които ниските цени са важен елемент".
“Въпреки че продажбите в Русия остават в ръцете на все по-крехката икономика заради продължителната криза в Украйна, GM e на път да направи печалба от европейските си продажби от средата на десетилетието”, сподели Лохшелер.
Главният изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман заяви през април, че автомобилният производител може да достигне нулеви загуби до 2015 г.
В Европа General Motors загуби 305 млн. долара през второто тримесечие на годината в сравнение със загуба от 114 млн. долара година по-рано. Автомобилният производител каза, че повечето от загубите са свързани със закриването на монтажния завод на Opel в Бохум, Германия.
GM имаше 1900 дилъри на Chevrolet в Европа. Автомобилният производител обяви, че ще спре продажбите на Chevrolet в Европа в края на 2015 г., въпреки че тя ще продължи да разпространява марката в Русия.
За шест месеца европейските продажбите на Opel са се повишили с 8% или общо 473 082 превозни средства, сочат данните от браншовата асоциация ACEA. Все пак Лохшелер твърви, че новите модели ще помогнат на марката да увеличи продажбите и рентабилността още повече.
Продажбите очакват да получат допълнителен тласък с лансирането на петото поколение на Opel Corsa с годишен обем на производство в Европа от около 370 000 броя. Новата Corsa се очаква да дебютира в европейските шоурумове преди края на тази година.