Предполага се, че сумата може да стигне 1,5 млрд. долара
Семействата на шофьорите, загинали заради проблеми в системата на запалването на автомобили от General Motors, ще получат големи компенсации, съобщават американските медии. Както разказа един от експертите по компенсациите Кенет Р. Фейнбърг, минималният размер ще бъде 1 млн. долара.
Нека да припомним, че размерът на изплатените суми не е фиксиран, а ще варира от обстоятелствата. Например, 25-годишната вдовица с две деца, която годишно заработва 46,4 хил. долара, ще получи 4 млн. долара. Вече е известно, че подаването на заявления за получаване на компенсации пострадалите могат да направят от 1 август до 31 декември. След разглеждане на молбата парите ще бъдат изплатени в срок от една година.
По-рано стана известно, че компанията обяви създаването на фонд за изплащане на компенсации на пострадалите при инциденти с участието на дефектни автомобили. Екпертите предполагат, че изплатената сума може да стигне 1,5 млрд. долара. Като цяло от началото на тази година автомобилният концерн отзова повече от 20 милиона автомобила по целия свят.
Известно е, че компанията General Motors се оказа в центъра на скандал, свързан с производствен дефект в редица автомобили на марката. Беше установено, че ключът в гнездото за запалването е бил в разхлабено положение в цяла серия модели, при което е било възможно да изскочи, ако автомобилът върви по неравен път. Дефектът води до спиране на автомобила, увреждане на спирачната система и въздушните възглавници.
През 90-те години на миналия век жертвите от пътно-транспортни произшествия, причинени поради неизправност, са не по-малко от 13 човека. Именно тези инциденти стават повод за сериозно разследване. Дефектът бе открит от инженерите на компанията още през 2004 г., но едва през 2013 г. го признаха публично.
Вчера стана известно, че бяха уволнени сътрудници на General Motors за това, че са разпространявали информация за качеството на произвежданите автомобили. „Културата на компанията е следната: уволняват те, ако говориш за качеството и безопасността на продукцията”, разказа бившият мениджър на концерна Бил Макалър в интервю за телевизионния канал CNN.
„Сътрудниците са знаели проблемите, не никой не е вземал под внимание техните коментари. Ръководството просто ги игнорираше”, подчерта Макалър.
През 90-те години Макалър отговарял за оценката на качеството на автомобилите преди доставката им в дилърските центрове. Според него той е открил огромно количество катастрофални дефекти”, като се започне от течове на гориво до проблеми с кормилното управление. След напускането му на General Motors през 2004 г. Той инициира иск срещу компанията, но бившият мениджър не е успял да го спечели.