Марката има пазарен дял от 3,6% в Европейския съюз, а в страната - 2%
Целта на Nissan е да изпревари Toyota и да се превърне в най-продаваната азиатска марка в Европа. Тази амбициозна задача на японския производител изпитва обаче сериозни затруднения в Германия.
Марката преживява вече"20 години на безсилие", през които се опитваме да се справим с най-големия автомобилен пазар в Европа, каза наскоро в Париж президентът на Nissan Eвропа Пол Уилкокс.
Една от основните причини защо Nissan не успява да постигне целите си в страната са предпочитанията на германските купувачи, които по традиция са обърнати към местните автомобилни производители. Уилкокс посочи, че Nissan трябва да подобри имиджа на марката и да усъвършенства търговската си мрежа в Германия.
„Трябва да преоценим дистрибуторската мрежа и да се убедим, че тя функционира по най-добрия начин”, каза още Пол Уилкокс.
Nissan в Германия се нуждае от повече яснота по отношение на това, което предстои пред марката. „Трябва да вършим много по-добре работата си, след като нашето послание за собственото ни качество и технология се губи някъде сред немските потребители”, допълни той.
Nissan има пазарен дял от 3,6% в Европейския съюз като цяло. В Германия обаче делът на марката за първите девет месеца е 2%, сочат данните на Федералната агенция по транспорта. Този нисък дял не съответства на амбициозната цел да бъде достигнат европейски дял от 5% до 2016 г., като по този начин да бъде изпреварена Toyota, която пък има пазарен дял от 4% в Европа и 2,3% в Германия. Сред другите азиатски конкуренти и на Nissan са Hyundai с пазарен дял 3,3% в Германия и Kia с 1,8%.
Марката Volkswagen доминира на немския пазар с 21-процентов дял от продажбите. Mercedes-Benz държи 8,9% пазарен дял, докато BMW има 7,8% от новите регистрации. Ford, който се смята за немска марка за мнозина в Германия, заради европейската си централа в Кьолн, има 7-процентен дял, докато Opel е малко по-напред с 7,3%.
Nissan очаква своя нов хечбек Pulsar хечбек, който дебютира на автомобилното изложение в Париж, да доведе до засилване на продажбите в ключовия компактния сегмент, който е доминиран от VW Golf. Но изглежда, че японският производител ще трябва да продължи да разчита на своите европейски крепости, каквито са Великобритания и Русия.