Марката ще се концентрира само върху модела Ypsilon и ще се продава само в Италия
Италианският автомобилостроител Lancia иззе от пазара в Германия, последния модел от палитрата, с което преустанови продажбите си на немския пазар. Италианците продължават само в Италия.
Изпълнителният директор на FCA Серджо Маркионе формулира ясно още през 2014: в бъдеще Lancia ще се концентрира само върху Ypsilon и той ще се предлага само в Италия. Това вече е реалност. Ypsilon е извън програмата за продажби в Германия от края на април 2017, която така или иначе включваше само Ypsilon. Това се потвърди и с изтичането на последния договор с търговците. Разбира се, който притежава Lancia, ще продължава да бъде обслужван. В търговската мрежа вече няма нови автомобили, само няколко останали стари модела.
С това още една голяма марка напусна германския пазар. Да погледнем малко в ретроспекция. Марката е създадена в Торино през 1906, през 1969 тя става част от концерна Fiat. Липсата на собствени модели, наложи от 2009 насам, различни модели на Chrysler да се предлагат в Европа, под марката Lancia. Chrysler 300 стана Thema, Chrysler Voyager се превърна в Lancia Voyager, Lancia Flavia беше преустроен Chrysler 200. От 2014, моделната гама постепенно се ограничи до Ypsilon. И той сега ще се предлага само в Италия, където е един от най-продаваните модели.
Lancia Lancia с много иновации
С какво ще се запомни ? Първият двигател V6, който е монтиран в голям брой серийни автомобили, идва от Lancia, открит в Aurelia през 1950, който за първи път е монтиран върху напречен заден мост. Още през 1923, Lancia Lambda стъпи като пръв автомобил със самоносеща каросерия. Легендарният Хуан Мануел Фанджо, стана световен шампион през 1956, с Lancia-Ferrari D 50. През 1971, италианците се наложиха със Stratos, на Световния рали шампионат за супер спортни автомобили. През 80-тте стартираха версии на Delta integrale в компактния клас, отново на рали сцената, които бях актуализирани в спортните модели 037 и Delta S4, със средно разположен двигател. Незабравима ще остане и Fulvia, особено Coupé версията от 70-те години.
Разбира се, помним и Thesis, който беше представен през 2001и се наложи с изключителния си дизайн. С Y10, по-късно Ypsilon, който беше пуснат през 1985, като наследник на А112, Lancia атакува сегмента на луксозния малък автомобил. Сега той ще може да вербува клиенти само в Италия, като тихо се сбогува с Германия. Чао, Ypsilon, чао Lancia!