Страната се ангажира да намали емисиите с 40% до 2020 г. в сравнение с нивата от 1990 г.
Всички нови автомобили, регистрирани в Германия, трябва да бъдат без вредни емисии най-късно до 2030 г., за да бъдат постигнати целите за намаляване на замърсяването, каза заместник-министър на икономиката.
Залогът на Германия е да намали емисиите на въглероден диоксид от 80% до 95% до 2050 г. Само така може радикално да бъде намалено замърсяването на околната среда в страната, предизвикано от масовия транспорт, заяви Райнер Бааке, зам.-министър на икономиката.
Обикновено автомобилите имат 20-годишен живот, регистрациите на нови дизелови и бензинови автомобили трябва да се намалят драстично през следващите 15 години, заяви Бааке.
"Факт е, че като цяло няма намаляване на емисиите на CO2 от транспорта от 1990 г. насам", каза Бааке на форум за климата в Германия , организиран от вестник Tagesspiegel. "В момента нямаме никакви отговори на въпроса за намаляване на емисиите на камионите, но имаме отговор за автомобилите".
Докато страната се ангажира да намали емисиите с 40% до 2020 г. в сравнение с нивата от 1990 г., то развитието на пазара на електрически автомобили е в застой.
Правителството на канцлера Ангела Меркел обеща субсидии през тази година, за да се ускори продажбите на електромобили - ход, който бе ускорен след възникналия скандал с дизеловите двигатели на Volkswagen Group.
Собствениците на всички електрически и хибридни превозни средства могат да разчитат на финансови стимули в различни страни, включително Китай, Норвегия и Франция. Различни програми може да доведат до реализиране на около 500 000 електрически коли до 2020 г., смятат в министерството на околната среда.
Чисто електрическите превозни средства като част от всички автомобили по германските пътища могат да достигнат до около 8% през 2025 г. от 0,6% през тази година, сочи прогноза на Центъра за автомобилен мениджмънт. Засега плановете на правителството предвиждат един милион електрически автомобила да се движат по пътищата на страната до 2020 г. и 6 милиона до 2030 г.
Продажбите електрически автомобил все още остават една малка част от общото количество на новите регистрации на немските автомобили. 130 000 плъгин хибрида и 25 000 изцяло електрически автомобила са регистрирани в страната от януари, в сравнение с 30 милиона бензинови автомобила и 14,5 милиона дизелови двигателя, съгласно данните на Федералната пътна служба (KBA).