Deutsche Post планира да използва електрически автомобили, сглобени в... собствена фабрика
Компанията Deutsche Post AG обяви предстоящата смяна на автомобилите си с бензиново и дизелово гориво с електрически фургони. Различните пощенски организации и фирми за куриерски услуги в много страни в продължение на няколко години използват електрически превозни средства от различни марки като Nissan e-NV200, Azure Transit Connect Electric, Smith Electric и др. Идеята на немците не би била оригинална, ако не става дума за един много важен детайл: Deutsche Post планира да използва електрически автомобили, произведени от... собствена фабрика.
Компанията StreetScooter възниква в Аахен през 2010 г. Скоро след това тя представи няколко прототипа на електрически превозни средства, включително фургона Work. През 2014 г. Deutsche Post AG изкупи напълно StreetScooter и през същата година започна производство на пробни партиди (до 200 броя), като в същото време в програмата бяха включени електрически велосипед и триколка.
В бъдеще се предвижда разширяване на продуктовата гама. Но основните сили ще бъдат насочени към сглобяването на базов фургон.
И сега Deutsche Post заяви, че е готова да започне серийно производство на модела Work. Тя трябва да направи 2000 екземпляра до края на 2016 г., а по-нататък - още повече. Пощальоните имат намерение да сменят всичките си 30 000 фургона с вътрешно горене с електрически.
И други клиенти са заявили интерес към модела Work (индивидуални екземпляри работят в Аахен) и вече са се обърнали към компанията StreetScooter, както и към фирмата-майка Deutsche Post. Оттам са потвърдили, че наистина желаят да продават автомобили на всички желаещи, въпреки че това няма да се случи скоро. Първоначално мощностите на предприятието ще бъдат натоварени на 100% със собствени поръчки от Deutsche Post.
Нека да добавим, че фургонът StreetScooter Work е собствена разработка с McPherson окачване отпред и торсионна греда отзад. Асинхронен електродвигател с капацитет 30 кВт (41 к.с.) задвижва предните колела посредством обикновен редуктор. Максималната скорост е 80 км/ч (електронно ограничена). Литиево-йонната батерия с капацитет от 20,4 кВтч осигурява автономен пробег с едно зареждане 50-80 км (в зависимост от режима на натоварване и движение). За зареждане на Work е необходима битова електрическа млежа. 4,5 часа отнемат зареждането на батерията до 80%, а до 100% - седем часа.
Дължината, широчината и височината на автомобила са съответно: 4638 мм, 2090 мм и 2030 мм, междуосието е 2808 мм. Карго зоната е 4 куб. м товароподемността е 650 кг Собственото тегло достига 1495 кг.
Основното оборудване на автомобила се състои от електрохидравличен сервоусилвател на волана, ABS, въздушна възглавница за водача. Предни спирачки - вентилирани дискове, отзад - барабанни. Гуми - 195/65 R15 върху стоманени джанти.
Австралийските пощи от няколко години използват електрическо Kangoo.