Размерът на компенсацията трябва да се договори с всяка фирма поотделно
Американският концерн General Motors се е съгласил да компенсира разходите на руските дилъри за оформлението на своите центрове според корпоративните стандарти, пише в. Известия. Конкретна сума не се съобщава, но запознати смятат, че средната сума на един търговец е 2-3 млн. рубли.
Дилърите, които са сключили договори с General Motors преди не повече от 5 години също могат да разчитат на възстановяване на разходите за строителство. Следва да се отбележи, че размерът на компенсацията трябва да се договори с всяка фирма поотделно. При това на дилърите е било забранено да споделят със своите колеги размера на компенсациите.
„Преговорите ще се провеждат с всеки един дилър. General Motors вече има горчив опит в целия свят, така че фигурира още един пункт, в който се казва, че партньорът не може разкрива информацията на трети страни, която се обсъжда. След изтеглянето на марката Chevrolet от Европа вече е отработена схема, знаем това от нашите колеги в международната автомобилна общност. Говори се, че във Франция дилърите ще получат повече от тези в други страни, които се споразумяха за уреждане на спора. Но с колко повече - не е известно, защото подписаните договорености са конфиденциални”, заяви президентът на асоциацията Руски автомобилни дилъри - Владимир Moженков.
По-рано беше съобщено, че руските дилъри на Opel и Chevrolet ще съдят концерна General Motors, като настояват за обезщетение след напускането на марките на Руската федерация. Според асоциацията 310 руски дилъри на Opel и Chevrolet са инвестирали в развитието при стария курс на долара най-малко 1,1 милиард долара. Освен това всички инвестиции са направени в съответствие с изискванията и стандартите на американската компания.
Известно е, че през февруари 2015 г. концернът General Motors обяви изтеглянето на Opel и Chevrolet от руския пазар. Компанията взе това решение заради изключително ниските продажби в края на 2014 г. и началото на 2015. Стана ясно, че Opel се изтегля изцяло от Русия, докато Chevrolet ще продължи да действа в страната, като ще продава само най-скъпите си модели: Corvette, Tahoe и Camaro.
Смесеното предприятие АвтоВАЗ GM-Автоваз ще продължи да работи, но проектът за строителство на завод за производство на второ поколение Chevrolet Niva е спрян.
Що се отнася до Cadillac, който също е част от концерна General Motors, продажбите на автомобилите под тази марка в Русия няма да бъдат преустановени. GM ще се съсредоточи само върху продажбите на премиум моделите на марките Chevrolet и Cadillac. Дилърската мрежа ще бъде преструктурирана до края на годината. Компанията обещава, че сервизите и доставките на резервните части за напусналите марки ще продължат да изпълняват ангажиментите си.