50 преси, някои датиращи отпреди повече 50 години, отиват на търг заедно с 80% от роботите
Opel, подразделение на General Motors, организира в началото на следващия месец търг на оборудването на завода си в Бохум, Германия.
GM затвори фабриката, за да намали излишния производствен капацитет в Европа и да се върне към печеливши операции в региона.
В Бохум ще бъде произведен последният автомобил на 12 декември, според аукционната къща Maynards, която се занимава с разпродажбата на оборудването на завода.
Оборудването в Бохум ще бъде обявено на търг на 4 ноември в навечерието на окончателното спиране на завода, заяви Андреас Матушак, европейски управляващ директор на аукционната къща Maynards пред Automotive News Europe.
50 преси в завода, някои датиращи отпреди повече от 50 години, ще бъдат продадени заедно с 80% от роботите в цеховете, каза Матушак.
Аукционната къща, базирана в Канада, предвижда да продаде и пожарна станция със специални автомобили, работнически стол и медицински център.
Монтажната линия обаче не е включена в разпродажбата. Тя ще бъде преместена в някое друго предприятие на Opel.
Матушак отказва да посочи стойността на оборудването. Той подчертава само, че всички преси са били купени като нови и са с капацитет от 800 тона до 5000 тона.
Мениджърът очаква купувачи от Източна Европа, Турция, Индия или Тайланд.
До момента Opel произвеждаше в Бохум миниванове Zafira Tourer и Zafira Classic. Производството на Zafira Classic ще спре напълно, докато продукцията на по-новия и по-голям Tourer вече е преместен в завода на Opel в Рюселсхайм, близо до Франкфурт.
Заводът в Бохум е открит през 1962 г. Той е построен върху стари въгледобивни рудници в индустриалния район Рур и е най-голямата строителна площадка в Европа по онова това време. Първият автомобил, произведен в завода, е Opel Kadett.
Opel е вложил 1,7 милиарда евро (2,2 милиарда долара) за преструктуриране на предприятието между 1995 и 1999 г. В Бохум работят 3280 души.