Световният шампион Себастиан Фетел се справи с бързото износване на гумите и спечели напълно сухата, но достатъчно интересна и оспорвана Гран при на Белгия. Тя беше първото състезание след лятната пауза във Формула 1.
Пилотът на Red Bull триумфира за пръв път на пистата "Спа". Неговият съотборник Марк Уебър загуби цели осем места на старта, но съумя да направи успеха на екипа двоен. Това е втората двойна победа за тима от началото на сезона. Последното свободно място на подиума заслужено зае Дженсън Бътън с McLaren, който прогресира чак от 13-а стартова позиция.
Четвърти завърши временният лидер в отделни моменти от надпреварата Фернандо Алонсо (Ferrari). Стартиралият едва последен Михаел Шумахер допълни първата петица, след като малко преди финала изпревари пестящия гориво свой съотборник Нико Розберг.
Другият пилот на McLaren Люис Хамилтън, също излязъл начело за кратко, отпадна отново след удар в друг състезател. Англичанинът закачи предната дясна гума на Камуи Кобаяши със скорост 312 км/ч на правата "Кемeл", заби се в мантинелата и напусна състезанието.
В зоната на точките се вмъкнаха още Адриан Сутил (Force India), Фелипе Маса, който до финала размени четвъртата си стартова позиция с осмата на съотборника си Алонсо, Виталий Петров (Renault) и Пастор Малдонадо. Пилотът на Williams спечели първата си точка във Формула 1 и общо пета за екипа през сезона.
Началото
Фетел потегли добре от полпозишън, но Розберг се изстреля от пето място и до влизането в "Ле Комб" вече водеше колоната. Зад тях Маса се вмъкна пред Хамилтън, докато от първа редица Уебър загуби цели осем позиции.
Пилотът на Mercedes запази първото място само до активирането на подвижното задно крило, когато беше изпреварен от Фетел. В същото време работата на меките гуми в болидите на Red Bull се оказа сериозен проблем и Уебър спря в бокса още в третата обиколка, а новият водач в състезанието го последва в следващата.
Розберг се върна начело, но отново за кратко. Той беше изпреварен от Алонсо, който категорично си проби път до него през Маса и Хамилтън. Испанецът води твърда битка със своя съотборник без помощ от бокса, а пилотът на McLaren се възползва от това. Англичанинът излезе трети и на свой ред безпроблемно мина пред Розберг до края на седмата обиколка.
Стратегията се развива
Лидерите съумяха да запазят по-добре своите гуми и края на първите смени дойдоха в 11-ата обиколка. По-ранният стоп на Red Bull се оказа печелившата стратегия и тя позволи на Фетел да изпревари Алонсо, започнал вече да се защитава от мъжките атаки на Уебър. В една от тях двукратният световен шампион поддаде в "Червената вода", но се реваншира тур по-късно.
Малко след това дойде и краят на състезанието за Хамилтън. В 13-ия тур той изпревари Кобаяши, а за спирането в края на "Кемъл" гумите на двамата се допряха и англичанинът срещна мантинелата. Предната част и окачването на болида му бяха разбити и с неговите шансове да се бори за подиума вече беше свършено.
Инцидентът предизвика появата на автомобил за сигурност, а Фетел веднага влезе в бокса за нови гуми. Така Алонсо си върна лидерската позиция и я запази след подновяването на състезанието, но само до първата активация на системата DRS от германеца.
Оттук до края на надпреварата световният шампион практически остана недосегаем и заслужи с каране победата си. Фетел беше по-бърз от Алонсо във финалния си стинт и спечели първи успех от два месеца насам.
Най-серозният прогрес
С преминаването си към по-твърдите гуми след последното спиране в бокса темпото на Алонсо спадна драстично. Пилотът на Ferrari беше изпреварен последователно от Уебър и Бътън, който очаквано се справяше най-добре със запазването на гумите.
Англичанинът направи отлично състезание и след старта си от 13-а позиция рано използва по-бавната смес на Pirelli. Така той остави меките гуми за края и си подсигури участието в битката за място на подиума. Бътън излезе победител в нея, след като изпревари Алонсо две обиколки преди финала и се откъсна напред, но вече нямаше време да догони тандема на Red Bull.
Пети финишира Шумахер, който стартира последен и прогресира с цели 19 места. Начинът на спечелване на последната позиция до известна степен принизи отличното му представяне при честването на 20-ата годишнина от неговия дебют във Формула 1. В заключителните обиколки германецът беше по-бърз и се залепи зад своя съотборник Розберг. По-младият пилот на Mercedes получи нареждане да пести гориво и веднага пусна седемкратния световен шампион напред.
След Белгия Фетел вече има актив от 259 точки във временното класиране и цели 92 аванс пред Уебър. Третото място се заема от Алонсо със 157, пред Бътън (149) и Хамилтън (146). Red Bull е още по-убедителен лидер при конструкторите. Австрийците разполагат с 426 точки и преднина от 131 спрямо McLaren.