Себастиан Фетел (Red Bull) спечели втората си победа за сезона, след като триумфира в европейската Гран при, а двамата пилоти на McLaren Люис Хамилтън и Дженсън Бътън завършиха съответно втори и трети. Катастрофата на Марк Уебър (Red Bull) в десетата обиколка обърка сметките на съотборниците във Ferrari Алонсо и Маса.
Това обаче са само временните резултати от Гран при на Европа. Окончателните ще станат ясни по-късно тази вечер, тъй като деветима пилоти ще бъдат разследвани от стюардите заради скоростта им зад автомобила за сигурност.
Поглед към небето
Традиционно надпреварата, която се провежда около пристанището на Валенсия, не предлага особени изненади заради конфигурацията на уличната писта. По всичко личеше, че и тази година ще е така, но Марк Уебър направи всичко възможно, за да разнообрази деветия кръг от Формула 1 за сезон 2010. Австралиецът първо се забави на старта и от втора се смъкна до девета позиция, а впоследствие – в рамките на десетата обиколка - се вряза в болида на Хейки Ковалайнен (Lotus), приземи се по таван и спря в предпазните заграждения на завой номер 17. За щастие Уебър се измъкна невредим от катастрофата, която ни върна назад към 1999 г. в „24-те часа на Льо Ман”, когато именно Уебър, както и Питър Дъмбрек, „отправиха поглед към небето” заради проблемите в аеродинамиката на Mercedes CLR.
Автомобилът за сигурност, който излезе на пистата след инцидента на Уебър, стана причина за наистина сериозни промени в челото на колоната. Себастиан Фетел запази първото си място, а зад него плътно продължаваше да се движи Люис Хамилтън. Камуи Кобаяши (Sauber) обаче излезе на трета позиция, тъй като реши да не спира в бокса като всички останали състезатели в челото. Именно в пита се забавиха много пилотите на Ferrari, тъй като сейфти кара излезе точно пред Алонсо и Маса, двамата бяха принудени да спрат по едно и също време и в резултат се смъкнаха на десета и седемнайсета позиция, като преди това заемаха трета и четвърта.
Наказание без последици
Ситуацията с Ferrari и автомобилът за сигурност не убегна от погледите на стюардите, тъй като точно в този момент движещият се пред Алонсо и Маса Люис Хамилтън изпревари Бернд Майлендер и сейфти кара. В резултат световният шампион за 2008 година бе наказан с принудително минаване през бокса и второто му място бе поставено под въпрос. Но тъй като Камуи Кобаяши се движеше със значително по-бавно темпо и същевременно задържаше четвъртия Дженсън Бътън, Хамилтън прекоси питлейна и се върна на трасето отново на втора позиция. В случая обаче далеч зад лидера Себастиан Фетел, който необезпокояван завърши надпреварата и спечели втората си победа за сезона, извела го на четвърта позиция в класирането на пилотите.
Дженсън Бътън все пак мина пред Камуи Кобаяши, който пое към бокса за задължителната смяна на гуми само три обиколки преди финала. Всъщност именно японецът сътвори най-интересните моменти от надпреварата, но преди да се фокусираме върху тях, ще отдадем нужното внимание на Рубенс Барикело. Най-накрая пилотът на Williams разполагаше с добре подготвен автомобил, оборудван и с F-duct системата на британците, което му позволи да завърши европейската Гран при на четвърта позиция и да запише най-добрия си резултат от началото на сезона. Съотборникът му Нико Хюлкенберг също се бе отправил към зоната на точките, но отпадна само шест тура преди финала.
Самураят се развихри
Роберт Кубица изведе Renault на петото място след поредното си безгрешно състезание, а Адриан Сутил (Force India) завърши шести. Сега обаче е ред да се спрем на Камуи Кобаяши. Японецът не само че задържаше Дженсън Бътън през почти цялото състезание, но и направи серия феноменални изпреварвания в последните две обиколки.
Тъй като Кобаяши влезе в бокса едва три тура преди финала и сложи мекия комплект гуми на Bridgestone, неговата скорост след пита бе много по-висока от тази на конкурентите за място в челната десетка. Единият от тях бе Фернандо Алонсо, когото Кобаяши изпревари в дванайсетия завой на предпоследната обиколка. Втората жертва бе Себастиен Буеми (Toro Rosso) и то в последния завой на последния тур, което отреди седмото място на Sauber. Буеми в крайна сметка остана осми, след като парира всички атаки на деветия Фернандо Алонсо, а Педро де ла Роса спечели последната точка, но и първа за него този сезон, пред погледа на родната си публика.
В дъното на колоната
Най-голямото разочарование преглътна не екипът на Ferrari, въпреки че Маса се смъкна на незавидната четиринайсета позиция, а Mercedes GP. Нико Розберг остана дванайсети, докато неговият съотборник Михаел Шумахер финишира шестнайсети и последен от пилотите на „старите” отбори. Седемкратният световен шампион отново имаше проблеми с гумите и направи цели три смени по подобие на старта в Канада преди две седмици.
Много интересно се разви и битката при новаците, спечелена от седемнайсетия Лукас ди Граси и Virgin. Неговият успех бе следствие от грешките, които Бруно Сена (HRT) и Тимо Глок (Virgin) допуснаха при опитите си да пропуснат пред себе си Кобаяши и Бътън, както и от неудачите за Lotus. В старт номер 500 за британския тим Хейки Ковалайнен отпадна след катастрофата с Уебър, а Ярно Трули завърши последен, на четири тура зад лидера, след като остана в бокса между втората и петата обиколка заради технически проблеми.
Кръг номер 10 във Формула 1 за сезон 2010 е след две седмици във Великобритания. Преди него обаче ще трябва да изчакаме решението на стюардите, които разследват поведението на цели деветима пилоти зад автомобила за сигурност. Това са Бътън, Барикело, Хюлкенберг, Кубица, Петров, Сутил, Лиуци, Буеми и де ла Роса.