Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Корея: Алонсо спечели в драматичния кошмар за Red Bull

24.10.2010 11:55 5
5
2571883222

Пилотът на Ferrari Фернандо Алонсо спечели дебютнa Гран при на Корея, която ще остане в историята с дългоочакваното си и трудно дъждовно начало, изключително драматичните обрати, тежките катастрофи и ключовата си роля за развитието на шампионата.

С петата си победа за сезона испанецът излезе начело във временното класиране, докато за преките му конкуренти от Red Bull най-атрактивната надпревара за годината се превърна в истински кошмар. Предварителните очаквания за лесна победа на Себастиан Фетел и Марк Уебър така и не се сбъднаха, след като двамата дори не стигнаха до финала.

Австралиецът допусна грешка, завъртя се и срещна стената, а след това беше ударен и от връхлитащия зад него Нико Розберг. Фиаското беше допълнено от неговия съотборник Себастиан Фетел, който сдаде лидерската позиция заради гръмнал и разпаднал се на пистата двигател.

На другия полюс бяха в Скудерията, където освен победата празнуваха и третата позиция на Фелипе Маса. Второто място на подиума зае другият претендент за титлата Люис Хамилтън. Така британецът излезе трети във временното подреждане между пилотите на Red Bull и направи битката за шампионата още по-заплетена.

Неговият съотборник в McLaren Дженсън Бътън не успя да се възползва от малшанса на Red Bull. Световният шампион се представи разочароващо, завърши 12-и и вече има само теоретични шансове за дублиране на титлата.

Дългото чакане

Началото на състезанието не предвещаваше подобна драма, но спомогна за обтягането на нервите на пилоти, екипи и зрители. Стартът първоначално беше отложен с 10 мин. заради проливния дъжд над трасето и състезателите потеглиха зад автомобил на сигурност, което отложи дългоочакваната битка между претендентите в първите два завоя.

Въпреки бавното темпо пилотите изпитваха трудности в управлението на своите болиди, а Бътън дори се оплака, че не вижда предните колела на своя McLaren. В третата обиколка маршалите на трасето все пак развяха червен флаг, но вместо да се приберат в бокса, състезателите отново бяха наредени на стартовата решетка. Близо 50 минути по-късно пилотът на автомобила за сигурност Берн Майлендер отново поведе колоната.

Повечето пилоти докладваха по-доброто, но незадоволително състояние на трасето, докато Хамилтън недоволстваше защо надпреварата не стартира. Все пак чак в 17-ата обиколка автомобилът за сигурност се прибра и същинската надпревара започна. В челото не настъпиха промени и Фетел, Уебър и Алонсо запазиха позициите си, а веднага зад тях Розберг изпревари четвъртия Хамилтън.

Хаос при рестарта

Пилотите назад в колоната регистрираха няколко излитания от трасето, чиито последствия бяха само загубени позиции. Точно когато ситуацията на пистата започна да се успокоява започна кошмарът за Red Bull.

В 20-ата обиколка необезпокояваният Уебър стъпи високо на един от бордюрите, завъртя се и удари стената. Алонсо мина покрай него, но връхлитащият Розберг нямаше как да избегне сблъсъка с досегашния лидер във временното класиране и това беше краят на състезанието за двамата.

На пистата отново излезе автомобилът за сигурност и престоя нови три тура. След поредното рестартирането място в първата седмица намериха Фетел, Алонсо, Хамилтън, Маса, Бътън, Шумахер и Кубица.

В дъното на колоната Ярно Трули изпревари Бруно Сена, но при контакта между двамата италианецът остана без предно крило. Пилотът на Lotus се прибра в бокса и малко по-късно се оттегли, а маршалите успяха да отстранят елементите без ново забавяне. Веднага след него Лукас ди Граси разби своя Virgin в стената, но поне не предизвика затруднения за останалите си колеги.

Междувременно Шумахер изпревари като по учебник Бътън в трети завой и спечели петата му позиция. Британецът имаше проблеми с гумите си, пое риска първи да постави интермедии и се върна на 16-а позиция, но до финала така и не успя да се добере до зоната на точките.

Решението му остана неоправдано още в 31-ата обиколка, когато пилотът на Toro Rosso Себастиен Буеми не успя да спре след дългата права за трети завой и торпилира Тимо Глок. Инцидентът изкара автомобила за сигурност на пистата за четвърти път.

Отново в бокса

Всички в топ 10 веднага минаха през бокса за интермедии без лидерите Фетел и Алонсо. Двамата направиха това заедно в 33-ата обиколка, но механиците на испанеца се забавиха със смяната на предна дясна гума и той загуби втората си позиция от Хамилтън.

При поредното рестартиране пилотът на McLaren обаче изпусна спирането за първия завой, Алонсо се промуши край него и си върна второто място.

След настаналата суматоха първата десетка зад тях вече допълваха Маса, Шумахер, Барикело, Петров, Хюлкенберг, Кубица и Ковалайнен. Пилотът на Lotus беше наказан заради превишаване на скоростта в бокса и след минаването през питлейна се върна на пистата 16-и.

Назад в колоната Сутил започна с лудите си изпълнения и атакува агресивно Бътън. Двамата за кратко напуснаха трасето, което позволи на Хайдфелд да ги изпревари, а британецът загуби още една позиция от Алгерсуари и остана едва 15-и.

В 41-ата обиколка Виталий Петров предизвика поредната катастрофа. Той докосна бордюра в предпоследния завой, изпусна своя болид и с висока скорост се удари странично в стената от гуми. Руснакът, който беше прогресирал с цели 13 места, излезе невредим от разбития автомобил, макар и залитайки.

Към този момент разликите в челото оставаха малки и константни, но Алонсо беше най-бърз при постоянно поменящите се условия и дръпна с 4 сек. пред Хамилтън. С изсъхването на пистата пилотът на McLaren бързо съкрати разликата наполовина. С промяната на статуквото първите трима започнаха да си разменят най-бързите обиколки и времена по сектори, за да дойде решителният за състезанието миг в 46-ата обиколка.

Кошмарът е пълен

Тогава Фетел загуби скорост на старт-финалната права, Алонсо го изпревари с лекота, а същото направи и Хамилтън. След първия завой двигателят на германеца гръмна и буквално започна да се разпада по пистата. Така Red Bull бързо извървя пътя от очакваната двойна победа до пълния провал, а Фетел трябваше да повтори изпълнението на Ковалайнен от Сингапур и иззе функциите на пожарникарите.

Два тура по-късно агресивният днес Сутил опита да повтори безумието на Фетел срещу Бътън от „Спа“ и атакува Кобаяши от мократа страна на пистата. Германецът връхлетя японеца с висока скорост, болидът му загуби сцепление и удари болида на Sauber. Предното окачване на неговия Force India вече беше разбито, докато Кобаяши извади късмет, остана на пистата и дори запази позицията си до финала.

Няколко обиколки преди края Хамилтън започна да изостава драстично от Алонсо заради проблем с автомобила, но голeмият пасив на третия Маса не позволи да се стигне до негова атака и нови обрати в Корея.

Пилотът на Mercedes Михаел Шумахер завърши четвърти и така повтори двете си най-добри класирания през сезона. В зоната на точките влязоха още Кубица, Лиуци, Барикело, Кобаяши, Хайдфелд и Хюлкенберг.

Коментари

Aнонимен
АЛОНСО ШАМПИОН !

Доро
Доживях почитателите на Шумахер да се хвалят с четвърто място на финала... НА ДЪЖД!!! Е, старата школа май е... остаряла щом се радва на първото място след призовата тройка :) Честно казано мислех, че това му е шанса на Шуми да блесне и да вземе победа, но явно условията бяха прекалено лоши дори за него.

Aнонимен
Шумахер от едно време показва стабилност на мокра писта. Който го може - го може.

GTI
Браво на Шумахер.Стара школа...На мокри писти е като риба във вода.Някои лицемери цял живот мечтаели да се състезават срещу Шумахер.Само да не намразят мечтите си през следващите два сезона.Успех и на Нико и МЕРЦЕДЕС.

Aнонимен
super pak sme na varha

comments powered by Disqus