Люис Хамилтън спечели първата си победа за сезона, а Дженсън Бътън направи успеха на McLaren двоен, след като двамата пилоти на Red Bull Себастиaн Фетел и Марк Уебър се удариха, борейки се за първото място. Германецът отпадна, а Уебър финишира трети, въпреки че води през по-голяма част от надпреварата.
Въпреки пропуснатия шанс за третата поредна победа Уебър вече е едноличен лидер в класирането при пилотите, като авансът му спрямо втория Дженсън Бътън е пет точки. Люис Хамилтън излезе на трета позиция, докато при конструкторите McLaren взе първото място на Red Bull.
Уводът
Още първата обиколка на пистата „Истанбул парк” ни показа какво можем да очакваме от седмия кръг за сезон 2010 във Формула 1. Спечелилият полпозишън Марк Уебър потегли отлично при загасването на червените светлини и без проблеми оглави колоната след първия завой. Зад него обаче Себастиан Фетел атакува Хамилтън и излезе на второ място. Но твърде за кратко. Британецът контрааткува в комбинацията от завои 3,4 и 5, след което отново се залепи зад Уебър.
Междувременно Михаел Шумахер (Mercedes) изненада Дженсън Бътън и си проби път до четвърто място, като в края на първия тур челната десетка изглеждаше така: Уебър начело, а зад него Хамилтън, Фетел, Шумахер, Бътън, Нико Розберг (Mercedes), Роберт Кубица (Renault), Фелипе Маса (Ferrari), Витали Петров (Renault) и Камуи Кобаяши.
Пъзелът се нарежда
Отборите на Red Bull и McLaren бяха с една класа над останалите и още във втората обиколка Шумахер бе принуден да пропусне пред себе си Дженсън Бътън при спирането за дванайсет завой. От там нататък четиримата в челото наложиха такова бясно темпо, че печелиха по една секунда на тур спрямо най-бързите пилоти зад тях.
Първоначалните предположения бяха, че Red Bull няма да има проблеми с британското дуо, но Хамилтън притискаше плътно Уебър, докато Бътън – Фетел. При спиранията им в бокса обаче, които се случиха между 15 и 18-а обиколка, механиците на Люис се забавиха и той изгуби второто място за сметка на Фетел, който с най-ранния си стоп спечели една позиция. Именно това се оказа и ключовият момент в надпреварата.
Като на кино
Обиколката е 41-а. Уебър води колоната, но плътно зад него е Себастиан Фетел, като двамата са на път да спечелят третата двойна победа за Red Bull от началото на сезона, въпреки че McLaren също демонстрира завидно темпо. Фетел излиза по-добре от единайсети завои и разполага с по-висока скорост на правата преди дванайсети. В този момент германецът решава да пробва атака, която на пръв поглед изглежда успешна. Спирането на 22-годишният пилот на Red Bull обаче е прекалено късно и единственият начин той да не изпусне предстоящия завой е да свие по-рязко вдясно. А там се оказва Марк Уебър, който не променя траекторията си. Контактът е неизбежен, като Уебър се завърта, а Себастиан Фетел остава в зоната за сигурност със спукана гума и разбит болид, като междувременно клати неразбиращо глава и прави знаци с ръка сякаш виновният е неговият съотборник.
Грешката на Фетел е добре дошла за двамата пилоти на McLaren, още повече, че Уебър поема към бокса за смяна на предното крило. Хамилтън излиза начело, а плътно зад него е Бътън. В края сме на 48-ата обиколка и шоуто става пълно. Световният шампион за 2009 година атакува световния шампион за 2008-а, като двамата буквално танцуват на пистата в комбинацията от завои 12, 13 и 14. На стартфиналата права Бътън е с едни гърди напред, но Хамилтън контраатакува при спирането за първи завой и си връща първото място с много агресивна маневра, която бе на път да остави и дуото на McLaren в чакъла. В този момент тим-шефът на британците Мартин Уитмарш се намесва и по-радиото на Бътън се чува „Нужно е да пестиш гориво и да внимаваш с гумите”, което на практика е равнозначно на „Остави Люис да спечели! Двойната победа е по-важна, виж какво се случи с Red Bull.”
На финала
Уникалното шоу на „Истанбул парк” приключи с победа на Люис Хамилтън, негова първа за сезона, и второ място за Бътън. Марк Уебър финишира на двайсет секунди зад тях, като въпреки инцидента и двете си спирания в бокса така и не позволи на четвъртия Шумахер да мине пред него. Нико Розберг финишира пети, а Роберт Кубица – шести.
Фелипе Маса и Фернандо Алонсо „отпразнуваха” старт номер 800 за Ferrari със седмо и осмо място. Испанецът се движеше девети пет обиколки преди финала, но след много агресивна и дори спорна атака срещу Витали Петров прогресира напред, докато руснакът спука гума и се смъкна назад в крайното класиране. Челната десетка допълниха Адриан Сутил (Force India) и Камуи Кобаяши, който спечели първата точка за екипа на Sauber.
Седем кръга са изминали от началото на сезона и все още нищо не е ясно. Всъщност, с едно изключение – край на добрите обноски в семейството на Red Bull. Дали наистина е така, ще разберем след две седмици на пистата „Жил Вилньов”, когато Формула 1 се завръща в Канада.
анонимен
Не знам каква коректна битка имаше при Макларън, ако Бътън не беше илензал в тревата за да пусне тоя психар Хамилтън да мине щяха да свършат с катастрофа. Няколко състезания го гледам и сега вече съм убеден, че той беше причината за огромнит епроблеми на Алонсо в Макларън. ЗА Фетел точно детски номера. ЗАради същите безумици намразих Шумахер в началото на неговата кариера. Това са хора които застрашават живота на всички пилоти.
boro
Страхотна битка меду четиримата. Грешката бе на Фетел, но в крайна сметка това е състезателен инцидент. А и не пропускайте факта, че е още на 22.
анонимен
ebasi alchnosta
The Stig
Фетел направи самоубийствена грешка! Точно такава простотия от него не бях очаквал! От началото на сезона и най-вече в последните три състезания показва лабилна детска психика, която днес изби по невероятен начин! Абсолютен идиот! Сега Уебър трябва да му начупи каската в моторхоума! На фона на идиотията на бейби Шуми, изключително мъжката и спортсменска битка между Хамилтън и Бътън беше още по-красива! Евала на двамата световни шампиони! Показаха много висока класа! Срам за Фетел и Ред бул! Оттук насетне ще бъде много интересно какви ще са взаимоотношенията в отбора.