Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хечбекът Seat el-Born се различава от концепта отвън

01.10.2019 11:38

VW Group реши да увеличи диференциацията между марките Volkswagen, Skoda и SEAT

През 2020 г. електрическият хечбек Seat el-Born, събрат на Volkswagen ID.3, ще стъпи на конвейера в завода в Цвикау. Испанският модел бе предсказан  от концепта в Женева, а сега вече е на пътни тестове преди серийното му производство. Въпреки камуфлажа, вече може да се каже, че по редица детайли се различава от демо автомобила.

Електрическият автомобил принадлежи към сегмент С. Брат му е дълъг 4261 мм, а междуосието е 2765 мм. El- Born има практически същите параметри.

Долната декоративна решетка със сложни релефни ъгли е превърната в банална решетка.

Ако съдим по Volkswagen ID.3q лесно e да предвидим задно разположен  електрически мотор (204 к.с., 310 Нм) и три задвижващи батерии по избор (45, 58, 77 кВтч), осигурявайки автономен пробег от 330 до 550 км според стандарта WLTP. Между другото, практически се използват по-високи показатели на батерията в сравнение с каталожните характеристики на ID.3 с пет врати, а точната мощност на същите блокове е 48, 62 и 82 кВтч. Това трябва да се има предвид, когато този параметър бъде сравняван с конкурентите.

Формата на мигачите е променена коренно, както и линиите на дифузора и отражателите. Задната оптика, съдейки по снимките на прототипа, ще бъде максимално близка до оптиката на ID.3.

В техническо отношение  платформата MEB позволява създаването на версия със задвижване на всички колела с допълнителен електромотор отпред (102 к.с., ако се съди по концептите на платформата). Не е ясно дали инженерите ще се възползват от тази възможност. Вероятността за създаване на ID.3 със задвижване на всички колела във Volkswagen вече е обявена. Seat el-Born също ще се нуждае от подобна версия.

Интериорът на El-Born не трябва да се отличава особено от оформлението на концепта (на снимката). Между другото, с избора на цветове и текстури, специалистите на Seat могат да размножат el-Born и ID.3, защото имат обща архитектура на предния панел.

Факт е, че Volkswagen Group реши да увеличи диференциацията между марките Volkswagen, Skoda и SEAT, като леко повиши SEAT и леко понижи Skoda във вътрешната йерархия. Такива опити вече са направени, но не особено успешни, ако се съди по актуалните цени и опции, въпреки че маркетолозите настояват неуморно за спортността на Seat и практичността на Skoda.

Най-обикновената версия на електромобила Volkswagen ID.3 трябва да струва по-малко от 30 000 евро. Близнакът на марката SEAT може да е малко по-скъп, например поради разликите в оборудването, инсталирано „в базата данни“.

Шефът на продуктовата стратегия на Volkswagen Михаел Йост заяви, че Skoda трябва да бъде по-отзивчива към исканията в Източна Европа (разбирайте необходимост от достъпни версии). Seat трябва да се превърне в конкурент на марки като Alfa Romeo, за което легендарният Фердинанд Печ говореше, когато оглавяваше концерна. Интересно е как тази стратегия може да повлияе на плановете на Skoda да пусне своите модели върху платформата MEB. Първи, през 2020 г., трябва да влезе в серийно производство кросоувърът Vision iV и едва по-късно чехите ще покажат хечбек - аналог на El-Born и ID.3.

Коментари
comments powered by Disqus