Действат бензинов турбомотор с 245 к.с. и електромотор с 95 коня
Хибридният Concept X5 eDrive вече бе представен пред световната публика във Франкфурт. За салона в Ню Йорк немците са подготовили, според собствената им информация, подобрен вариант. Отвън автомобилът фактически е идентичен. Видимо, става дума за корекции в настройките и алгоритмите за работа на агрегатите. Работата е в това, че компанията BMW се готви да превърне концепта в сериен модел: хибридният модел в скоро време ще се появи на конвейера в завода в Спартанбург.
В прототипа действат заедно бензинов турбомотор с мощност 245 к.с. и електромотор, генериращ 95 коня. По всичко личи, че такава комбинация ще се появи и в серийния вариант.
Отсекът с батериите на концепта е покрит с прозрачен капак. Акумулаторът осигурява с едно зареждане пробег от 30 км.
Облегалката на задната седалка се сгъва в пропорция 40:20:40. Обемът на багажника е малко по-малък, отколкото при обичайния кросоувър. Баварците определят товарното пространство на автомобила като „читири сака за голф”.
При съвместната работа на двата двигателя кросоувърт X5 eDrive ускорява до 100 км/ч за 7 сек. Информация за ускоряването само на електрически режим за момента няма. Известно е обаче, че електромоторът още при стартирането на автомобила осигурява максимален въртящ момент от 250 Нм. Според динамичните си възможности хубридът може да бъде сравнен с Х5, оборудван с трилитров дизел. А що се отнася до каталожния разход на гориво, то бензиноелектрическият кросоувър печели: 3,8 срещу 6,2 л/100 км. Зареждането на акумулатора може да бъде осъществено от масовата електрическа мрежа, но компанията е разработила специална стенна зарядна станция Wallbox Pro, предназначенна за монтиране в гараж. Управлява се с помощта на сензорен екран с датчици с доближаване на ръката. Мощността на устройството е 7,4 кВт. Пълното зареждане на батерията отнема един час.
Известно е, че хибридите, зареждани от мрежата, са все още рядкост, но пред тях е бъдещето.
В сегмента на големите кросоувъри в близко време се очакват и нови модели като Cayenne e-Hybrid, който също с едно зареждане може да измине 30 км. Не е изключено по-късно да видим Audi Q7 тип plug-in, както и Mercedes M-класа.