Монтираният турбо двигател V8 6.2 LT4 от Chevrolet генерира впечатляващите 659 к.с. и 881 Нм
Съвсем скоро думата restomod ще бъде свързана със SUV-а Land Rover Defender. Колко различни проекти вече сме виждали въз основа на предишния Defender! И колко още предстои. Този път нека поговорим за британската компания Himalaya, която възстановява и модифицира автомобили Defender главно за американския пазар. Последната работа на студиото е класическият всъдеход от серията Defender 110 Summit. Основното нещо, което трябва да знаем, е, че това е един от най-мощните рестомод автомобили, базиран на английския култов модел. Монтираният турбо двигател V8 6.2 LT4 от Chevrolet генерира впечатляващите 659 к.с. и 881 Нм.
Подобен Land Rover Defender 110, направен от Himalaya, ще струва на клиента от 250 000 до 300 000 долара, с изключение на донворския автомобил. Ако е скъпо, тогава британците предлагат, така да се каже, програма за ревизия на бюджета за 115 000 долара.
Himalaya се различава от обичайния Defender по джонтите, мощните стоманени брони, оптиката и допълнителното LED осветление, наслагванията на арките и лебедката Warn. Като цяло обаче тунерите се отнасят с уважение към образа на модела.
При работата над интериора британците са дали всичко от себе си, за което свидетелстват воланът Nardi, персонализирано табло и актуализирана централна конзола с извънземни елементи, които не се вписват в общата картина. Предният панел, вратите и новите седалки са тапицирани с естествена кожа, а таванът е с изкуствен велур.
Този двигател работи в комбинация с осемстепенна автоматична скоростна кутия и двойно предаване с персонализирана трансмисия и блокиране на три диференциала. Твърдите оси Dynatrac са монтирани отпред и отзад, както и спирално окачване с четири връзки с амортисьори Fox. За SUV с такъв заряд подходящите спирачки са жизненоважни. А Himalaya Defender има такива - механизми Brembo (шест- и четирибутални апарати) с перфорирани дискове.