Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Honda ZSX: Първи снимки и информация

14.11.2017 09:35

Радикален двуместен автомобил с напълно нова конструкция на шасито

Работи ли Honda върху нов малък спортен автомобил? Новите снимки от заявлението за регистрацията в патентното ведомство разкриват евентуалния дизайн, а публикуваната в САЩ регистрация разкрива радикален двуместен автомобил с напълно нова конструкция на шасито. Сега стартира малкият NSX най-напред виртуално в състезателната симулация Gran Turismo.

Истина ли е информацията за наследник на Honda S2000 или за Baby-NSX? Слуховете се потвърдиха след старта на Honda Vision Gran Turismo в състезателната симулация GT6. Където Honda беше представена като двуместен виртуален вариант.

Виртуалният състезател с 410 к.с.

Honda GT се роди в рамките на конкурс за дизайн между различните дизайнерски отдели на японците. Наложи се екипът от Лос Анжелис. Виртуалната концепция залага на много карбонов ламинат, което редуцира теглото до 899 кг. GT се задвижва от двулитров четирицилиндров турбо бензинов двигател, със средно разположение. Мощността трябва да е 410 к.с. Двигателят се куплира с 8-степенна скоростна кутия с двоен съединител и мощността се предава към задните колела. Аеродинамиката на концепцията бе тествана в аеродинамичния тунел не само с помощта на компютърни симулации, но и с модел в оригинален размер, какъвто е случаят с реалните автомобили. Това позволи аеродинамиката да бъде оптимизирана: циркулацията на въздуха и обтичането на каросерията са възможни през корпуса на шасито, кабината и отсека на двигателя.

Дизайнът е патентован

Снимките, които се появиха през юли 2017, бяха за регистрация на дизайна пред Европейското патентно ведомство. Те разкриват изцяло открит двуместен модел с дизайнерска прилика със супер спортния автомобил NSX. Фронтално се открояват големи въздухозаборници. Въздуховоди за охлаждане има и пред задните колела и задния капак, което води до заключението за концепция със средно разположен двигател.

Дизайнерските скици не разкриват предно стъкло и покрив, затова пък задната престилка е с огромен дифузор.

Honda внесе още през март заявление за патент в САЩ, с което искаше да патентова представената през септември 2016 конструкция - Honda Project 2 & 4 powered by RC213V, Така японците патентоваха под номер US20170043680 най-вече конструкцията на шасито. Докато в Япония, то беше патентовано още през 2015.

Гръбнакът на концепта е лят алуминиев профил, който се простира централно по дължина по посока на автомобила. Моторът се намира зад двамата пътници върху спомагателна рама, на която са окачени и задните колела. Отпред са класическите триъгълни носачи с напречни амортисьори директно върху летия профил. Седалките, воланът и конзолата на педалите се поемат от допълнителни рами, които  просто са закрепени с фланци към основната рама. Това позволява бързо и лесно да се конфигурира дясно и ляво управление. Страничните спомагателни рами са достатъчно здрави, така че служат и като защита на фланговете.  Патентът обаче съдържа още едно оригинално защитно устройство. Пред и зад пилотската кабина са предвидени телескопични тръби, които в случай на преобръщане се запалват пиротехнически и така разширят телескопично купето.

Откритият прототип е патентован в САЩ

Американското заявление в Патентното ведомство съвпада с проверката на нов открит спортен автомобил на Honda в САЩ, където е разработен NSX и в момента се произвежда. Скицираният двуместен радикално представя късо предно стъкло, голям заден спойлер и за разлика от Project 2 & 4 напълно затворена каросерия, без отделни колела. Прототипът бе представен на автомобилното изложение в Токио.


През август 2016 Honda патентова абревиатурата на модела ZSX и едновременно със заявлението за патент се появиха и снимки на малък спортен автомобил. Той изглеждаше като умален NSX. На изложението в Женева Honda вдигна завесата от новия Civic Type R, който се задвижва от двулитров турбо четирицилиндров двигател с 320 к.с., което означава, че подходящото задвижване е налице.

Като подредим пъзела, бихме могли да приемем, че стартира малък спортен автомобил на Honda. Дали това ще бъде наследник на S2000 или Baby-NSX под абревиатурата ZSX са само спекулации - но в действителност много примамлив.


Коментари
comments powered by Disqus