Официалният пробег с едно зареждане на кросоувъра Nexo е обозначен като 756 км
Известният швейцарски въздухоплавател т и пилот Бертран Пикар измина на територията на Франция 778 км с едно зареждане зад волана на кросоувъра Hyundai Nexo (163 к.с., 395 Нм). Производителят го нарича световен рекорд за автомобили с водород. Тук трябва да направим уточнение: за автомобили с горивни клетки, а не с ДВГ под капака (водородът може да се използва и по друг начин). Преди единадесет години Prius, превърнат във водороден в лабораторията Ливърмор (САЩ) и оборудван с огромен резервоар за течен водород в багажника, измина около 1050 км. Но това беше експеримент. А сега Nexo е стандартен сериен модел.
Бертран Пикар, носител на златния авиационен медал FAI и медал Hubbard за постижения в областта на авиацията и въздухоплаването, вече записа името си в автомобилната индустрия.
Компанията информира, че след спиране на бордовия компютър Nexo е показал 49 км остатъчно гориво. Изчислено е също, че кросоувър с подобна големина с двигател с вътрешно горене би отделил във въздуха 111,2 кг въглероден диоксид по време на същите изминати 778 км.
През 2014 г. предшественикът на Nexo, водородният всъдеход ix35 Fuel Cell, при подобен рекорден пробег успя да покаже точно 700 км с оставащи 10 км на бордовия компютър. Следващото увеличение на показателя, разбира се, беше постигнато както от по-съвършена задвижваша система, така и просто от по-вместими бутилки (6,33 кг водород срещу 5,6 кг за ix35).
Френският министър на икономиката и финансите Бруно Льо Мер, министърът на екологията и устойчивото развитие Елизабет Борн и Бертран Пикар (отляво надясно). Политици и пътници се присъединиха към Бертран Пикар в салона на Nexo в някои етапи от състезанието.
Официалният пробег с едно зареждане на кросоувъра Nexo е обозначен от компанията като 756 км „в идеални условия“ и 666 км при смесен цикъл WLTP (самото зареждане отнема по-малко от пет минути). Бертран очевидно успя да осигури повече от идеални условия, така че неговият рекорд е близък до 1078 км на Tesla S, преминат от италианците през 2017 г. Независимо от това, постижението на Бертран Пикар показва потенциала на водородната технология като алтернатива на батериите, в която също можете да шофирате без вредни емисии и без неудобства, свързани с дълго зареждане.