Двата “стълба на бизнеса” се наричат Smart Mobility Device и Smart Mobility Service
Компанията Hyundai Motor представи вчера пътна карта Strategy 2025 на форума за инвеститорите в Сеул. Изглежда, корейците осъзнават, че в съвременните условия не трябва да се продават автомобили, а интелигентна мобилност. Поставени са обаче традиционните цели: да се продадат колкото се може повече автомобили, да се възползват максимално от тях и да се „укрепи лидерската позиция“. Двата “стълба на бизнеса” се наричат Smart Mobility Device (SMD) и Smart Mobility Service (SMS) и между тях се предвиждат синергии.
Просто казано, SMD е разработване, производство и продажби на „широка гама от продуктови групи“, сервиз, ремонт, застраховка и т.н. Освен това обхватът на SMD включва роботика, скутери за преодоляване на последната миля и летящи автомобили PAV (Personal Air Vehicle) върху платформата UAM (Urban Air Mobility). Междувременно SMS е персонализирана услуга и съдържание (споделяне на автомобили, роботикакси и др.) „върху интегрирана мобилна платформа“.
Една от основните цели на Hyundai е да електрифицира повечето модели в Корея, САЩ, Китай и Европа до 2030 г. Още пет години по-късно ще се присъединят развиващите се пазари като Индия и Бразилия.
В средата на ноември Hyundai обяви партньорство с базирания в Бостън стартъп Top Flight Technologies в областта на хибридните и електрическите автономни автомобили. Дроновете са полезни за превоз на товари и различни инспекции от въздуха. Прототипът Airborg H8 10K с размери 2200 × 1800 × 700 мм е способен да повдига до 10 кг и да лети с товар за час със скорост до 55 км/ч.
Hyundai ще увеличи рентабилността на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и в същото време ще стане един от тримата лидери по продажби на електрифицирани автомобили (BEV), насочени към млади и корпоративни клиенти. До 2025 г. компанията възнамерява да продава годишно 670 000 електрифицирани автомобила а 110 000 от тях ще бъдат водородни превозни средства FCEV. Не става въпрос само за марката Hyundai: Genesis ще представи първия си електрически автомобил през 2021 г. и ще разшири гамата EV през 2024 г., докато марка N „планира да произвежда кросоувъри и електрически автомобили“.
Компанията обещава да постигне балансиран и устойчив растеж, да увеличи рентабилността, давайки приоритет на дългосрочните, а не на краткосрочните цели. По отношение на иновациите на преден план излизат UX („цифрово потребителско изживяване“), AI (услуги, базирани на изкуствен интелект) и по някаква причина автопилот от трето ниво със системи за подпомагане на водача (ADAS). Платформата за автономно управление трябва да бъде готова до 2022 г., масовото производство на нейна основа започва през 2024 г. Тогава ще се появи глобалната модулна EV архитектура.
Електрическата платформа E-GMP е в последната фаза на развитие. Очаква се първата, която го използва, е серийната версия на крос-хечбека Hyundai 45. Концептът очертава дизайнерската посока на електромобилите на марката.
Hyundai ще инвестира 61,1 трилиона вона (51,2 млрд. долара) в изследвания и разработки до 2025 г. Една трета от сумата ще отиде за електрификация, автопилот, изкуствен интелект, роботика, PAV и енергия. Вярно, никой не е отменил намаляването на разходите, така че обединението, стандартизацията, интеграцията и оптимизацията ще продължат. Контролът на качеството ще стане по-строг (така че рекламациите на продуктите да са по-малко), корейците ще стимулират клиентите с отстъпки и бонуси, а пазарният дял ще нарасне от 4 до 5%...