Пазарът на електрически автомобилитрябва да се съживи поради ниските цени
Hyundai Motor възнамерява да изгради цяла екосистема на батериите като част от своята стратегия за електрификация. И пример за това как ще работи, са такситата. Наскоро Hyundai подписа меморандум за разбирателство с Министерството на търговията, промишлеността и енергетиката на Южна Корея, Hyundai Glovis, LG Energy Solution и KST Mobility. Последната компания ще закупи партида електрически автомобили от Hyundai за своята таксиметрова мрежа, но ще отстъпи собствеността върху техните батерии на Hyundai Glovis (което ще направи цената на автомобилите значително по-ниска и всъщност все още ще има субсидия от правителството ). Hyundai Glovis от своя страна ще отдава тези батерии на едно и също такси срещу фиксирана месечна такса.
След използване в таксито за две или три години, когато капацитетът на батерията спадне до 60-80%, тези батерии ще бъдат заменени с нови. А старите ще бъдат прехвърлени на LG Energy Solution. Тя ще изгради от тях стационарни ESS устройства и ще ги продава на същатаKST Mobility. Тя използва тези блокове като енергийни буфери, когато зарежда такси. ESS устройствата ще се захранват от мрежата през нощта, когато цените са по-ниски и такситата могат да се таксуват от ESS през деня.
Тук е показан електрическият Kona след фейслифт за всички версии миналата есен. Има две модификации: с мощност 136 к.с. (395 Нм) с батерия от 39,2 кВтч и автономен пробег от 305 км (WLTP) и 204 к.с., 64 kВттч, 484 км.
Според Econo Times KST Mobility първоначално ще закупи 20 електрически автомобила Kona, но след изработване на такава схема автомобилният парк може да бъде увеличен.
Този метод за удължаване на живота на батерията е обещаващ. Hyundai изчислява, че ще има 80 000 предадени батерии за електрически автомобили до 2029 г., посочва The Korea Herald. Проектът, както е предвиден от партньорите, ще потвърди безопасността на използваните електрически автомобили и ще позволи на всички участващи страни да намерят средства за оценка на остатъчната стойност на използваните батерии. Очаква се това да улесни повторната употреба на акумулаторите на електрически превозни средства. Така пазарът на електрически автомобили, особено за корпоративни цели, трябва да се съживи поради ниските цени, тъй като тяговата батерия няма да бъде включена в цената на автомобилите.
Електрическите технологии стават все по-често срещани в автомобилния спорт. Hyundai ще дебютира сезона на състезателни състезания Pure ETCR тази година с хечбека Veloster N ETCR. Тук задната ос се задвижва от четири електрически мотора (по два на колело) с обща максимална мощност от 680 к.с., които се захранват от 798-волтова батерия от Williams Advanced Engineering.
Вземайки по-нататък темата за водорода, Hyundai създаде стационарен блок от горивни клетки, способен едновременно да зарежда два състезателни електрически автомобила. Той ще се захранва от сгъстен водород, произведен по екологичен начин. Компанията се надява, че такъв компактен генератор ще бъде полезен и на събития на открито, строителни площадки или в райони за бедствия.